Bra ritplatta just nu
Behöver rekommendation på ritplatta. Det finns en del trådar om det här, men de har några år på nacken och det händer saker fort.
Prisklass ca 1000 - 1500. Inte för avancerad, det är bara till hobby.
- Redigerat 2020-09-21 16:16 av Sindri
Det verkar som om Wacom fortfarande gör de bästa ritplattorna i alla prisklasser. Wacom Intuos S är den Wirecutter utsåg till bästa lågprisplatta i år.
» The Best Drawing Tablets for Beginners for 2020 | Reviews by Wirecutter
Tack, Wacom verkar vara det man skall satsa på. "For beginners" gör mig lite tveksam, dock.
Den som skall ha den är inte alls nybörjare, och väldigt duktig, enligt min åsikt.
Men jag skall titta vidare på just det märket, verkar finnas så många varianter bara……
#2: Jag utgick ifrån din prisklass.
Det är inte så att personen har en iPad? De kan fungera väldigt bra som ritplattor. Både med och utan dator.
Nä, i den här släkten är vi anti-i. 😉
Den ligger ju en bit under min prisklass och tyvärr bara A6, tycker det är i minsta laget.
Har kollat på en massa Wacomplattor och det är sannerligen blandade omdömen om dem.
- Redigerat 2020-09-21 20:05 av Sindri
Den finns i medium också och har fått högt betyg av köparna:
Japp - upptäckte just det. Den verkar bättre även om den är lite dyr. Skall försöka gå och kolla på den.
Har du testat någon av dem själv?
Jag har inte testat de modellerna. Däremot hade jag en för tio år sen som jag tror var en tidigare version av den större. Den var A5-storlek. Min dotter tog över och använde den mycket efter mig. Hon är konstnärlig, vilket jag inte är.