Hur kan jag förbättra...
björnen?
Jag har aldrig ritat såhär förut i princip bara pixelhästar för harpg men denna gruppen får mig att vilja vidga vyerna o utvecklas! hjälp vad roligt det är!
Men kan jag få den se lite lite mer realistisk ut? Alla tips välkomnas!
Jag har inte kommit ner till tassarna ännu så kika helst inte på dem 😇
Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se
Vad härligt!
Mitt tips är att du varierar mellan fler nyanser av brun. Är det tidig soluppgång eller dovt ljus som tränger genom dimma från en stugas fönster? Du verkar ha klart för dig vart ljuset kommer ifrån i alla fall, vilket är bra. Som sagt, försök jobba in lite fler nyanser av olika brun beroende på hur ljuset ligger och vilken typ av ljus det är.
Är det ett starkt ljus kanske du till och med ska ha ljusgul längst ut av pälsstråna för att markera det starka ljuset. Kanske ha lite brons/guldnyans på somliga slingor i pälsen där det blänker lite extra.
Vill du forma fram huvudet mer kan du lägga på ljusare färg på högra sidan av huvudet (som du har gjort på örat, men inte resten av ansiktet). Du kan även framhäva huvudet ännu mer genom att lägga på mörkare nyanser brun med lite spår av blå och grönt. Beroende på vart djuret befinner sig - öppen himmel? Då är det ganska mycket ljus som kommer från alla håll och kanter vilket i så fall hanteras genom att lägga sådant ljus runt om förutom mot marken.
Lite luddigt svar då jag är lite ofokuserad just nu, men hoppas det hjälpte lite eller att något känns vettigt 😂
Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️
Hej, bra start!
Jag tycker huvudet ser lite separerat ut från kroppen och det tror jag beror på den mörka skuggan till vänster om huvudet.
Björnars huvuden har en rätt jämn övergång till nacken och kroppen, ochså att ljuset kommer från vänster så gör även det att den mörka delen inte behövs.
Sen tror jag många björnar har mörkare "tandskött"/läppar. Eller i alla fall mindre av det ljusa.
Men bra jobbat! Ska bli kul att se nr den har kommit längre :)
Åh tack för era svar 😃
Fler färger/nyanser, lite mjukare övergång huvud-hals, mörkare läppar och forma huvudet mer, tack tack så hjärtligt!
Miljön runt om är att björnen står i en ljuvlig mossgrön tallskog tidigt tidigt på morgonen, ganska mörkt bakom och ljuset kommer rån vänster lite framifrån, kanske lite dimmigt mellan träden. Tja detta är ju om jag öht lyckas då ;)
Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se