Annons:
Etikettövrigt
Läst 1360 ggr
Moalinn
2016-03-23 20:51

Kritik på affisch

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är detta inte heeelt rätt sajt men ni håller till i den digitala världen och dessutom håller på med konst där mycket handlar om intryck och känslor, det är en bra början. Sen behöver man väl inte vara något proffs för att kunna lämna några ord angående min affisch, jag vill bara att nya ögon ska se på den. Helt nya ögon. Någon som inte har någon aning om vad det handlar om, för att se reaktioner och tankar. Kan ni komma och tänka på en bättre sajt att publicera detta på får ni gärna skicka mig vidare!

Jag tänker inte skriva någon som helst bakgrundshistoria utan jag har som ett önskemål att ni skriver vad det första intrycket är när ni ser den, alltså vad säger affischen er? Vad handlar affischen om (det står festival, som jag hoppas att ni sett, men vilken typ av festival? Framgår detta på ett bra sätt eller behöver det vara tydligare)? Har ni en liten skärm rekommenderar jag att ni klickar upp affischen för att se hela!

Tar emot alla tankar ni kan tänkas ha. Är verkligen jättetacksam om det är någon som kan ta sig tiden! Jag är nämligen bara en glad amatör och vet kanske egentligen inte helt vad jag håller på med, haha. 😃

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
Zolah
2016-03-25 11:06
#1

Tycker den ser bra ut förutom att jag upplever texten svår att läsa - säkert ännu jobbigare för folk med nedsatt synförmåga.

Så skulle försöka göra kontrasten på  det vita starkare

och byta till en bättre font där banden (?) står

:)

Moalinn
2016-03-30 14:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Tack så jättemycket!

Misstänkte att det skulle vara svårläst, främst för de som är färgblinda. Jag har ingen aning hur jag ska göra texten mer lättläst :( Så himla tråkigt att göra den svart för det blir så platt och stelt då. Försökt lägga en svart ram runt men det ser inte jättebra ut det heller, kanske ännu mer svårläst i och med att texten är såpass liten haha. 

Ändrat banden till en vanlig san-seriff typsnitt, tunnare än resterande av texten så de ändå sticker ut lite.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Zolah
2016-03-30 18:00
#3

Ser bättre ut men personligen skulle jag försöka göra band texten lite tjockare, när jag gör sådana här jobb för radion så brukar jag luta mig tillbaka och kisa lite - och då brukar jag få rätt bra känn på om det syns för lite :)

Hmm, testa ta bort den svara linjeringen och sedan går du till lagret bakom just specifikt där bokstäverna är och prova öka kontrasten på färgerna :)

iMacKalle
2016-04-26 18:00
#4

Snygg affisch. Du skall akta dig för svarta ramar, det påminner om begravning. Du skulle ju kunna lägga in din affisch i en animerad duk och låta den fladdra för vinden som skynke eller som flagga, men då får du göra projektet i Blender och det är inte alls så svårt. Med din kreativitet fixar du det. Jag gillar din spännande färgsättning. Lite mystisk.

Här ett par förslag.

https://player.vimeo.com/video/97727490

https://player.vimeo.com/video/18559432


Upp till toppen
Annons: