Annons:
Etikettit-teknik
Läst 1442 ggr
[luneri]
2015-04-23 16:40

Vad är fel? Ritplattan reagerar inte alltid!?

Hej! 

Min ritplatta som är relativt ny reagerar inte alltid på mina kommandon. När jag startat plattan kan det ta en stund innan den får kontakt med datorn. Vad beror det på? är det fel på plattan eller är det datorn det är fel på? Min dator är i övrigt småseg, och kan ibland ta tid att hålla på med stora filer i photoshop, men problemet uppstår redan innan jag sätter igång photoshop. 

Jag har en wacom intuos touch och det är inte alltid jag kan manövrera med fingrarna, men pennan fungerar bättre.

Annons:
RebeccaG
2015-04-23 16:45
#1

Har du testat att starta om datorn/ominstalera wacom?

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

Florrpan
2015-04-23 16:55
#2

Har du testat ett annat USB uttag? Testa om den presterar bättre beroende på om det är USB3(blå) eller USB2 (svart)

Annars bör du testa installera om drivrutinerna för plattan. Den borde komma igång direkt när du pluggar in den.

[luneri]
2015-05-04 11:57
#3

Det har hänt några ggr nu vid olika tillfällen. Har dock inte reagerat särskilt tidigare eftersom datorn är ganska slö. Formaterade om den för inte sålänge sen dock.  Ominstallerat har jag inte provat ännu.

Jag ska testa en annan usb-port, tack för tipset! 

Ska eventuellt se om den fungerar bättre på en annan dator.

Det går att använda den utan problem, men det går bara inte så smidigt när den inte alltid reagerar.

Kadoor
2015-05-23 18:50
#4

Har precis samma problem och det är så otroligt störande! Själv har jag testat olika usb-portar på datorn, har inte testat installera om drivrutinen eller vad det heter men kanske ska göra det. Vet inte vad en ska göra för att det ska fungera, och eftersom att ritplattan är så dyr så känns det väldigt drygt att inte kunna använda den korrekt… Vill testa min på skoldatorn, men har ingen cd- läsare (heter det så? den en har sin cd- skiva i) på den så kan inte installera den på den datorn.. 

I alla fall. När den fungerar som den ska så går den att använda problemfritt, men när datorn inte hittar den så krånglar allt. Kan använda den, alltså flytta muspekaren, men trykkänsligheten(som jag måste ha) fungerar inte, funktionerna/knapparna på den fungerar inte, touchen fungerar inte osv osv. Är det likadant för dig?
Känns som att det borde vara fel på själva ritplattan om båda har problem med samma sak, men jag är oteknisk så har ingen aning…

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Upp till toppen
Annons: