Annons:
Etikettkonst-fantasy
Läst 1001 ggr
luckydragonriderkin
2015-04-10 11:14

Kritik fantasy människa

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jsg är inte så van vid att rita människor så jag försöker att långsamt lära mig…

därför har jag kommit på en karaktär som är någon sorts blandning av olika djur och såklart människa!

därför behöver jag kritik på anatomi och annat som kan göras bättre! 

tack! 😃

I like to draw *u* Skicka ett DM om du har några frågor C:

Annons:
Zolah
2015-04-10 11:46
#1

Vad jag kan se på rak arm är att han känns som han hade behövt vara större och mindre på vissa ställen.

Tex är hans huvud väldigt stort i jämförelse med resterande kropp ( vilket kan vara en svår sak att ändra på om man är van vid att teckna mycket manga där huvudet är generellt super stort. Så är det i mitt fall iafl lol )

Tror benen hade kunnat vara kraftigare och lite längre, för om du ska göra en digigrade ( tror jag det heter xP ) så brukar man få ta i en hel del så det inte ska kännas som varelsen ska vackla under tyngden av kroppen eller att han blir riktigt kort. 

När jag tecknar så brukar jag göra skisser ( små ) på sidan om hur det ser ut i olika riktningar och på så sätt få en bättre känsla över benens storlek. 

http://fav.me/d79mdq5

TYVÄRR kan jag inte hitta den tutorial jag fann som var super bra, men hoppas denna kan hjälpa en del också

Upp till toppen
Annons: