Annons:
Etikettritplattor
Läst 4411 ggr
Emmetem
12/16/14, 12:47 PM

Vilken ritplatta?

Hejhej!
Jag ska köpa mig en ritplatta. Men det står mellan dessa två:
* Wacom Intuos Manga Creative Pen & Touch Tablet Small
* Wacom Intuos Creative Pen Tablet Small

Jag ska använda den till att rita diverse olika djur i CS5 på min gamla Microsoft-dator (som jag ska uppdatera till en nyare version av operativsystemet).
Men jag ska även använda den som datormus till min Macbook Pro rent vardagligt.

Är Touch mest i vägen? Jag vilade nämligen handen mycket på min ritplatta när jag ritade förr. För mig är det viktigt att pennan är bekväm att hålla i och att plattan är lätt att hantera. Den ska gärna passa till detaljjobb. Har ni andra förslag så får ni även ta med i beräkningarna att jag är student och dessa två plattor är någorlunda i min prisklass.

Berätta gärna för/nackdelar!

Tack på förhand!

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

Annons:
Zolah
12/16/14, 12:56 PM
#1

touch går ju alltid att stänga av :)
dock en funktion som jag tycker är onödig, man ha rju liksom en datormus så ser ingen orsak att ha den funktionen.

det jag tycker är väl att small är lite för litet, medium och större är skönare att arbeta med :) och btw glöm inte att du kan få student rabatt om du studerar :3

Emmetem
12/16/14, 1:00 PM
#2

#1 Det är MED studentrabbaten jag menar att det är i min prisklass :) Jag har tyvärr inte råd med över 1000kr på en ritplatta..
Jag använder mig inte av datormus då jag i flera år använde endast ritplatta :)

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

Zolah
12/16/14, 1:07 PM
#3

#2

ok ^^

hmm, tyvärr tror jag att alla medium går på iafl 1500 kr.

men då kan du hålla med att det inte direkt behövs touch då du lika gärna kan använda pennan istället för fingrarna?

Emmetem
12/16/14, 1:13 PM
#4