Annons:
Etikettkonst-fantasy
Läst 1011 ggr
DaniPoo
12/3/14, 11:32 AM

Hjälp med artwork till World of Warcraft Cover

Hej, Jag har gjort en cover på en WoW låt (egentligen håller jag på med flera).
Detta skall upp på youtube och eftersom att jag tror på att undvika copyright problem och vill hålla det jag gör orginellt så tänkte jag höra här och det finns någon som känner för att göra en omslagsbild till mitt lilla project.

Jag betalar inte någon för detta då detta inte är något jag själv kommer tjäna pengar för men konstnärens namn och webplats/porfolio kommer naturligtvis finnas med i beskrivning/credits om så önskas.

Tankar angåene stil och tema: Här önskas ingen anime/manga stil utan istället en mer klassisk stil (tänk blizzards egna artwork).
Gärna lite mörkare ton (eld, strid, Orcs & Elves).
Even horde VS alliance funkar 

Låten kan ni lyssna på här för inspiration:
https://soundcloud.com/danipoo-1/legends-of-azroth-metal-version

Annons:
Zolah
12/3/14, 11:59 AM
#1

tror ingen direkt vill göra gratis arbete på något som är så komplext som en WoW bild, om du har tur kanske nån låter dig låna något som är redan gjort.

DaniPoo
12/3/14, 1:33 PM
#2

Man kan ju alltid hoppas med tanke på de komplexa arbeten jag utför gratis :)
Gratis marknadsföring kan dra folk har jag erfarenhet av :)

Men okej, vi säger såhär då: Jag är inte omöjlig, Kommer någon med ett vattenmärkt mästerverk så kan jag tänka mig att diskutera ett pris.
Men då ska det vara riktigt bra.

Zolah
12/3/14, 1:43 PM
#3

Om du har tur får du ju pengar via youtube om du blir riktigt bra :)

vet inte exakt hur det funkar, men då får du väl per views? medan en som tecknar kanske får en engångs summa. 

Jag tipsar om att kolla iafl på tex deviantart och till viss del på furaffinity ( den senare kan innehålla en del snusk men finns massor av bra konstnärer och en del som är väldigt billiga trots hur duktiga dem är )

DaniPoo
12/3/14, 3:37 PM
#4

Känns ändå inte rätt att slå på intäcktsgenerering för en cover på exiterande låt.
har redan intäcktsgenerering på en det helt eget som ligger där. :)
Tack för tipsen, fler siter att söka på skadar inte

Upp till toppen
Annons: