Annons:
Etikettnybörjare
Läst 1056 ggr
Cahira
12/1/14, 1:43 AM

Nybliven plattaägare

Detta är på sätt och vis första plattan för mig. Jag hade en billig sak för några år sen, hann använda den en gång innan flytt och efter flytt så fungerade den inte längre. Så under flera år har jag haft sug men inte kunnat prioritera det - men nu! Idag! Blev det en platta i tidig julklapp. 😃

En Wacom Intuos Pen and Touch och jag tror den blir perfekt nybörjarplatta för mig. :) 

Lär troligen ta ett tag innan jag är bekväm med den nog att jag visar nåt alster eftersom jag fortfarande är nybörjare på traditionellt ritande med även om jag hoppas att min inlärningskurva och motivation ska öka när det blir smidigare utan papper och sudd. Blir så kladdigt när man är vänsterhänt. 

Jag ritar bara djur då det är min passion i livet. Om jag får för mig att dela med mig första försöket så hamnar det i denna tråd hade jag tänkt. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Kadoor
12/6/14, 11:23 PM
#2

Har samma platta som dig, älskar den! Nackdelen är ju att den krånglar en del, men det är nog delvis min dator som inte tycker om att samarbeta med mig haha… 🤔
Så kul att du ska börja. Själv älskar jag att sitta i flera timmar och bara måla, måste nog vara det bästa som finns!

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Cahira
12/7/14, 1:42 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Min har inte strulat hitills men jag har inte så många timmar på den ännu. :P Jag har inte ställt in några inställningar på knapparna än heller. 

Jag känner redan enorm skillnad motför traditionellt. Som vänsterhänt känner jag nästan ångest över att handen kladdar ut allt, får ont av att sitta lutad över ett papper, och som nybörjare så får man ju sudda så himla mycket och det känns verkligen mycket snällare mot naturen att slösa mindre papper!

Jag skissade ihop denna igår, jobbar på den nu. Jag har aldrig ritat ett föl och aldrig ritat från denna vinkel. Jag utmanar mig själv eftersom jag vill se vad min hjärna klarar av utan referenser, speciellt då det är cartoony. Men jag längtar efter att få ihop detta från kladd till skiss, och sedan lägga till färger, skuggor, bakgrund osv. Älskar att jobba med den hitills! 

Jag tränar just nu på att fånga form och rörelse samt dimention så det är "lektionen" med detta föl. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: