Den första och enda draken, tankar/ideer?
Hej har precis tittat in här för första gången och har sett så många fina teckningar att jag blev inspirerad nog att visa upp mitt enda seriösa försök till att rita på photoshop någonsin, gjorde denna för ca 5 år sen och tycker mycket om den personligen, eftersom den fångar min bild av hur drakar ser ut och är, lite kattlika och eleganta osv osv…
Den saknar ett bakben och vingar(om man nu ska tänka logiskt) men rent idémässigt gillar jag den :)
Vad tycker ni?
Egentligen skulle jag vilja hitta någon härinne som är bra på sånt här och kanske har lite liknande stil eller stil som jag gillar och be hen att ta denna draken och göra den tusen gånger finare och bättre men med samma grund-idé, men har inte direkt pengar till något sådant nu… men om någon är intresserad av detta kan ni skriva och ge förslag på vad det skulle kosta så kan jag fundera på det!
Ha det bra!
Konst är ju ett skapande, så enda jag egentligen kan säga är att fundera på vart du idag, fem år senare, hade gjort annorlunda och kanske fundera på skuggning och ljuskälla/källor? :)
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Åh jag gillar skuggningen! 👍 Kul att göra övningar ibland som kan vara en eye opener. :)
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Ser riktigt bra ut ju! :) jag som ritar drakar själv har ändå rätt svårt att tänka mig hur jag skulle ha gjort denna eftersom att det är din stil haha! Personligen hade jag nog gjort smalare och längre ben och ritat klorna & tårna lite vassare och krokigare. Vet inte om du förstår hur jag menar haha. ;) men jag tycker om att de ser lite "farliga" och vassa ut, men samtidigt vackra och häftiga.
- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -
#3 tack! ja men precis det är spännande! :)
#4 Tack! :) haha ja jo det är väl så… hm ja jag funderar också på att ändra klorna, har inte kommit dit än, vi får se vad som händer ;)
#6 Ser fram emot att se hur den blir sen :D
- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -
Ja jag med haha! 😃