Digital konst iFokus

Digital konst

Etikettkonst-fantasy
Läst 1054 ggr
Zolah
6

Collab dragoness

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detta är en drake jag tecknade åt min fästman för ett bra tag sedan, och idag har han färglagt den helt själv :) han är riktigt mallig/stolt över den- så tänkte visa er i brist på andra saker ^^

jag tyckte han var duktig med tanke på att det är hans första digitala sak han gjort på egen hand :) bakgrunden har han gjort helt själv med!

Urhasten
1

Ser riktigt bra ut! :D

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

Molekylflickan
1

Jag hade inte lyckats så bra xD Riktigt fin :)

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

Zolah
2

Tack ;D ska visa honom era kommentarer x3

ser fram emot hans ansikts utryck xD

valorous.kid
0

omg ser asgrymt ut! :O 

vill han ha kritik också? #*-*#

Zolah
1

Så länge den är konstruktiv säger han :)

Ha i åtanke att det är min lineart inte hans, så linjerna kan han inte förbättra :)

Molekylflickan
2

Jag har i alla fall ingen kritik. Supersnyggt!

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

valorous.kid
0

Okej! :3 Jag kan börja med att säga att jag tycker om bakgrunden jättemycket! Väldigt fina färger och molnen ser verkligen lätta och puffiga ut ^^ jag har ingen kritik alls på bakgrunden. Håret skulle kanske kunna vara lite mer, eh, "hårigt" alltså att man skuggar det på ett sätt som man ser hårstråna ;) nu det det lite ut som en plan yta. Prova att använda tunnare penslar och dra en massa streck i olika nyanser. Jag gillar färgerna väldigt mycket och skuggningen ser ut at vara på rätt ställen. Däremot skulle kanske lite "hårda kanter" göra så att den fick mer former. T.ex. Under hakan, under brösten och på låren. Annars var den helt fantastisk! Och tummen upp dill dig Zolah för en amazing lineart ;D

Arthedain85
0

Jättefin! :) Vad använder man för program för att göra en sån här bild?

Zolah
0

min fästman säger tack över kritiken :) han håller på försöka göra en ny/färglägga en ny bild just nu .

det är faktist blandat, först är den gjord för hand, sedan användes photoshop för scanning och clean up, och sist manga studios.

Arthedain85
0

#9 Aha, Jag har ritat en del för hand mest för skojs skull men är sugen på att ta det ett steg längre :) Tack for infon! :)

Zolah
1

Man kan alltid kombinera :) man får oftast bäst resultat på det sättet tycker jag personligen ^^ och varsegod :)