Digital konst iFokus

Digital konst

Etikettkonst-illustration
Läst 1010 ggr
Zolah
1

karaktärs formulär [Varning Naket]

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När man tecknar något eller ska teckna det ofta kan det vara bra att skapa ett karaktärsformulär, så du har något som påminner dig om karaktärens detaljer - färger och kanske tom personlighet!

Här har vi en karaktärsbild jag gjort på en Alicorn, först en bild på framsidan och sedan en på ryggen där jag tagit bort både svans och vingar för att visa detaljerna.

sedan i mitten har jag lagt dom viktiga färgerna för karaktären -

man kan även göra bilder som visar detaljer på halsband, tatueringar, eller kanske specifika klädesplagg.

Man behöver inte rita sina karaktärer nakna som jag gjort, jag tycker det bara är bra att först teckna kroppen och sedan lägga till kläder om så önskas.

Men Zolah, varför ska man ha ett karaktärs papper annat än till sig själv?

Jo, Det är rätt vanligt iafl på engelsktalande sidor att man gör 'art trades' eller köper/hyr andra till att teckna sina karaktärer. Och då vill dom flesta att man ska ha en character sheet / karaktärs formulär så dom kan återskapa din figur så nära som möjligt fast i sin unika tecknings stil.

Har du nån karaktärs formulär? eller vill du kanske testa göra en? dela den gärna med oss här i tråden! så kanske vi kan göra en 'art trade' ( utbyte av bilder )