Hjälp mig!
Detta har egentligen inte så mycket att göra med den här sidan, men jag skulle vilja veta om jag gjorde rätt i den situationen.
Vore supertacksam om ni klickar på länken och läser! javascript:nicTemp();
Tycker inte att du gjorde något större fel. Möjligtvis en brist på förståelse från båda parter om jag ska vara petig.
I ett PM likt det du fick som frågar om vad du tycker vill personen säkert bara höra "åh, det blev jättebra, tack!" eller i värsta fall "Jättebra. Några få punkter som kan förbättras, men jättebra jobbat". Istället gick du relativt petigt igenom vad som kunde göras bättre för en person som inte bokstavligen uttryckte en önskan om konstruktiv kritik.
Med det sagt så kan uppenbarligen inte personen i fråga ta kritik överhuvudtaget, och det är inte på något sätt ditt fel. Det är dock något man får räkna med, (yay internet) och en lite försiktigare approach är att föredra med folk som man inte riktigt vet hur de har det ställt. "Tycker det ser bra ut, speciellt X. Y ser lite konstigt ut. Vill du ha kritik?" Skulle nog vara något i stil med vad jag hade svarat.
Bottom line: People be crazy. Du gjorde inget större fel, men var försiktigare i fortsättningen när du inte vet hur känsliga folk är. Eller fortsätt som du är så får folk lära sig att ta kritik och faktiskt bidra i samhället. Det fungerar också.
Jo, jag borde ha frågat om hen ville ha kritik, det var ju dumt av mig att gå rakt på. Samtidigt tycker jag också att man faktiskt borde ta lite kritik, i alla fall om man bara menar väl och skriver det för att hjälpa personen att förbättra sig.
Absolut. Dessvärre finns det folk som bara vill höra att dom är jätteduktiga. Jag försvarar inte personen i fråga på något sätt, och h*n borde vänja sig vid att ta kritik, men för att undvika konflikter med folk som tar kritik som personliga påhopp så är det smidigare att gå fram försiktigt. Troligtvis kommer inte h*n ta åt sig av din kritik eftersom du var "jätteelak", och då är det ingen idé att ödsla tid på den personen ändå. Då får h*n glatt vänja sig vid att inte vara så bra som möjligt tills h*n inser att kritik är något bra.
Does that make sense? Sen vill jag ändå poängtera att det i grunden inte var något fel med ditt svar, men svarar man på det sättet får man även förvänta sig att folk är lite… mindre smarta ibland.
Ja, det tycker jag att det gör, verkligen.
Man får väl hoppas att hen kommer på det sen då ^^ Bättre sent än aldrig!