Digital konst iFokus

Digital konst

Etikettövrigt
Läst 1049 ggr
Zolah
1

[OT] Nordsken :D

Wooo! snart är det nordsken ^^

det är typ vad jag vet norrlands största spelkonvent, det är iofs mer än bara spel utan dom har cosplay, seriehörna, lajvare, tja… är det nördigt så lär du finna det där xD

Jag kommer att vara frivillig på seriehörnan, vilket jag varit 2 gånger förut :) det är skit kul. Bästa som finns är att se ungar få tallriks stora ögon om man ritar my little pony eller någon tuff drake xD fruktansvärt sött.

Detta året kommer det lite mer spännande, skaparen av Herman hedning kommer finnas på plats och skriva autografer. ska se om jag vågar gå fram och be om en, ofta så brukar jag fega undan xP *modiga Zolah*

Förra gången fick jag dock en privat lektion av skaparen av Elvin Tony Cronstam vilket var rätt awesome.

Kommer några från DKIF vara där? är ju gratis under dagarna så det är ju inget problem om man är orolig att det ska kosta :)

Zolah
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

oh, jag gjorde btw en affish till nordsken förra året också, digitalt till och med ;D 

Notera: det är en gammal affisch så den stämmer inte

Hesat
0

Tyvärr för långt bort för mig. Annars hade gamla Warhammer F-armén fått lufta på benen lite. Figurmålning är otroligt nog rätt intressant även i digitalt syfte. Lärde mig skapa betydligt bättre texturer till 3D-karaktärer genom det. Iof. existerade knappt normal mapping när jag började med 3D 😃.

Medarbetare - Halloween.ifokus

Zolah
0

håller med, leker en del med warhammer också :)

man lär sig mycket av olika hobby verksamheter ^^ det blir som en fin palett som man kan använda till allt möjligt. :)

Att det är långt bort brukar inte vara ett hinder, vet att det kommer folk från hela sverige. dom har också så man får sova i en sovsal om man inte vill ta ett rum på hotellet som bara är ovanför konvents lokalerna :) jag har haft tur som bott i princip bara utanför xD

Hesat
0

#3 Så sant så. Hade jag varit "normal" så hade det varit trevligt med en road trip. Är dock doft-/kemikalieöverkänslig så får lov att välja mina strider lite 😉. 

Ska definitivt tänkta på det till nästa år så jag kan planera in konventet långt i förväg för det låter helskoj. Kanske ska ta och fila på en Khalida cos till Tomb King armén på samma gång så kan jag slå svenskt rekord i nördighet 😃.

Medarbetare - Halloween.ifokus

Zolah
0

Ah det kan jag tänka mig är rätt tufft, hur funkar det generellt?

Hehe ;D dom brukar ha kalas coola priser där, bland annat en servo skull trofe! om jag minns rätt har den fungerande kamera?

Urhasten
0

Shit vad coolt! Och affischen är dösnygg. Tyvärr kommer jag inte vara där, men hade varit hur roligt som helst! 👍

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

Zolah
0

Idag startar det!

wooo!

…. var där och byggde igår och har redan onti kroppen av allt springande lol

Urhasten
0

#7 Hahaha, lycka till! :D

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

Zolah
0