Ny aktivitet ~ Månadens medlem
Månadens medlem utses av oss som håller i sajten och vårat mål är att plocka fram er till centrum ännu mer! En exklusiv intervju för att öka inspirationen och motivationen på ett spännande sätt. Tack till TiF för tillåtelsen!
Så här går det till;
- Två veckor innan månadens slut skapas ett inlägg där ni lämnar en kommentar, samt en valfri bild som ni vill delta med. Nu har du chansen att vinna äran!
- Den sista dagen i månaden utses en medlem och vinnaren har till den fjärde dagen nästa månad att svara på intervjufrågorna.
- En härlig intervju publiceras som artikel, med smaklig läsning för alla!
Ställ frågor här om det är någonting ni undrar över!
🎈
Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️
Jag tänkte, finns det bestämmelser över bilden man anmäler med. Ska det vara senaste alster eller ett verk man tycker om oavsett, måste det vara färdigställt eller bara något man arbetar på? osv.
Thunder Rolled, it rolled a six
- Guards! Guards!
#1 Det är något som vi har tänkt på, men vi kom fram till att låta det vara simpelt till en början. I början kommer vi låta medlemmarna delta med vilken bild de än känner för (valfri), medan vi i framtiden kanske önskar enligt ett speciellt tema och att vi i kommentaren vill se motiveringar eller dylikt.
Det här går att utveckla åt flera olika håll!
Oh! Okej :)
Ska fortsätta vara jobbig och ställa en till fråga.
Har en kompis (inte på iFokus just nu, hälsa Anna) som jag visade detta för, och de svarade att de var tveksamma om intervjun. Att de skulle vilja vara med om de skaffar iFokus, men tanken på en intervju och att svara på frågor om sig själv öppet för alla kändes läskigt.
Så alltså, hur personliga skulle frågorna vara?
- Guards! Guards!
#3 Det förstår jag. Intervjun kommer aldrig gå in på ett så djupt sätt att den känns olämplig.
Frågorna kommer alltid ställas på ett neutralt vis som möjligt där den som intervjuas har chans att tolka den på ett eget vis - därmed svara på ett eget sätt. Till exempel, "Berätta lite mer om dig själv som konstnär" och där får man chans att berätta om sig själv som person eller varför inte utgå ifrån sin karaktär här på iFokus medlem och fokusera på att berätta om sin konstnärliga sida bara. Vi ber aldrig om adress, ålder, kön, namn, hemsida/blogg, etc.
Sedan kommer det sällan variera på frågorna oavsett vem som utses till att intervjuas eller vara personligt riktade frågor som pekar rakt mot personen. Det beror på att jag har mycket att göra och inte har tid att "hitta på" för varje gång.
Dock kommer vi inte vilja intervjua någon anonymt eller att man passar en fråga för att den känns trist/för privat. Säg i så fall till och förklara varför så löser vi med en ny fråga eller annan lösning 🙂 En intervju är trots allt en intervju och då man deltar ska man kanske vilja ha just frågor som är roliga och motiverande att svara på för andras skull.
Bra att veta :)
Tack tack!
- Guards! Guards!