Digital konst iFokus

Digital konst

Etikettritplattor
Läst 1203 ggr
[RedHood]
0

Hjälp med val!

Jag har nu länge letat runt efter billigare (under 1000lappen) och bra ritplattor och har tidigare bara hittat begagnade som varit billiga och jag vill gärna ha en ny.
Nu har jag hittat två stycken billiga och som jag blev intresserad av men WACOM INTUOS PEN SMALL USB och WACOM INTUOS MANGA PEN & TOUCH SMALL USB. Men nu kommer problemet att jag vet inte vilken och jag förstår faktiskt inte skillnaden riktigt 😇 Ganska stor prisskillnad men jag förstår inte vart skillnaden ligger förutom att den ena är touch och den andra inte är det.

Så nu vänder jag mig till er! Ni proffs 😉Kan någon hjälpa mig vad skillnaden är samt eran egen åsikt om de två.

Tack på förhand!

[deleted]
0

Nu är väl inte jag något proffs på ritplattor, men det verkar bara vara touch som är skillnaden. Med tanke på prisskillnaden är det logiskt att det bara är touch som skiljer.

Sitter själv med en Intuos5 Touch, men hade jag fått göra om det valet hade jag köpt en utan touch och sparat in ett par hundralappar. Sitter ändå bara med den funktionen avstängd och blir förvirrad ifall den av någon anledning är på och muspekaren hoppar för att jag har handen i plattan. Finns säkert folk som gillar touch, men enligt mig är det bara en onödig gimmick

[RedHood]
0

#1 Jag känner likadant med touch, ritplattan som jag lånar i skolan har touch och är fruktansvärt irriterande. Om det är den enda skillnaden så sparar jag hellre in några hundralappar! 😃
Tack!

[MikeW]
0

Ser bara ut som att den ena har touch och den andra inte. Dom är båda lika stora, båda har 1024 trycknivåer, samma garanti och allt. Ända skillnaden jag ser just nu är touch, och namnet xP

Skaffa den billigare utan touch ;) Det är helt onödigt ändå.. Har touch på min ritplatta men använder den aldrig. Den är bara i vägen xP

[RedHood]
1

#3 Hahah så onödig prisskillnad då 🤔 Men jag ska helt klart köpa den utan touch, mycket bättre att spara pengar 😃
Tack!

[RedHood]
3

Jag slår till och köper den nu! KAN INTE VÄNTA 😮

[deleted]
2

Varför vänta när man kan… teckna?

Gormtex. Poet of the year 2014.

[Lilyz]
0

Ja ta utan touch, jag köpte med och upptäckte att jag inte använder det öht. XD

Urhasten
0

Jag tror det är viktigt att se över vad du själv vill ha och använda ritplattan till. Utgå från pris och funktioner samt kvalitén/materialet! :)

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

[RedHood]
1

Tack alla för svar!

Jag har nu varit och hämtat min ritplatta från posten! Ska börja direkt när jag kommer hem 😊

Tänkte fråga här istället för att göra ett nytt inlägg,
Hur är det när man ritar av en bild från vi säger google? Är det okej eller ett stort nej? Behöver man fotografen/artistens godkännande?

Zolah
0

beror på vilken licens bilden är under och om du kopierar rakt av eller använder den som referens studie av tex anatomi.

Finns en tråd/artikel angående google bilder osv :)

http://digitalkonst.ifokus.se/articles/52cdad3f8e0e745601001570-google-ar-ingen-bildbank?articles-1

PS - alltid bättre att göra en ny tråd, då får du hjälp snabbare samt att fler ser vad du söker ^^

[RedHood]
0

#10 Tack! Okej men blir ändå lite förvirrad så skapar nog en ny tråd om det!

Urhasten
0

Hur gick det för dig?

[RedHood]
0

#12 Det går bra! Har inte haft så mycket tid men har en del idéer och en del bilder som skall bli klara.

Urhasten
1

#13 Det låter huuuur roligt som helst! Ser fram mot att få ta lite del av något 😃