Digital konst iFokus

Digital konst

Etikettkonst-människor
Läst 1683 ggr
[deleted]
10

RedditGetsDrawn #5

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Brukar kika förbi /r/RedditGetsDrawn när jag känner för att teckna av något. Folk lägger upp bilder som dom vill ha avmålade och man får själv välja och vraka. Här är mitt femte bidrag till sidan :)

[RedHood]
0

Riktigt snyggt! 😮

[deleted]
2

Tack ^^ rekommenderar verkligen den sidan för alla som vill testa på. Jättevänlig community och moderatorerna gör ett hästjobb med att ta bort allt negativt innan man ens hinner se något

lili3337
0

Galet snyggt… Förskräckt

Vad har du använt för penslar och vilket program tecknar du i?

Glada hälsningar från lilla mig! Regnbåge

[deleted]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Använder i princip bara en pensel, men med olika inställningar beroende på.

Den översta med textur använder jag för att få till lite textur på huden.

För slätare ytor som ögon och tänder blandar jag den med samma pensel utan textur för att inte få det helt slätt.

Till hår och sånt slänger jag på Size på Pen Pressure på den otexturerade för att få avsmalnande strån, och vrider runt bilden för att få riktningarna jag vill ha, eftersom själva penseln är rätt oval..

Sen använder jag lite andra småpenslar här och där också, som vid konstruktionslinjerna och halsbandet. Vet inte hur jag fått alla mina penslar, har snappat upp dom lite här och där, många tror jag är från Daarken. De allra flesta är, inte onödiga, men penslar jag väldigt sällan använder, men som kan vara bra att ha ibland. Tror jag. x)

Här är en länk till er som vill kika runt lite.

https://www.dropbox.com/s/nr583it6o98twkj/Penslar.rar

… Och jag använder photoshop CS6 med en Intuos5 Medium Touch :)

Urhasten
2

HERREGUD MIN JÄVLAR DU ÄR GRYM FRED.

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️