Digital konst iFokus

Digital konst

Etikettwork-in-progress
Läst 3401 ggr
Zolah
3

Hundar WIP

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

håller på att göra en hundmall så jag kan massproducera hundar xD

det är den som är längst ner som är min, dom andra är bara referensbilder. ( ett från ett spel, så hunden är 'min' i spelet. den andra kollade jag på anatomi och form )

Hanna
0

Borzoi ❤️

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Urhasten
0

Så fin ras det där, du har fångat utseendet göttans! :D

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

Zolah
0

Tack :3 jag målar/tecknar inte hundar så ofta :/

älskar borzoier, gör lite ont i hjärtat då man saknar dem :c

har gjort en till, har gjort dem till ett spel som heter furry paws. Riktigt kul innan-skolan spel :)

Emlielki
0

Supergulligt :D

Men det är några saker som jag stör mig på. Först profilen, den känns fel, tycker nästan att pannan och nosryggen nästan ska gå ihop.

Sen är det rygglinjen, den känns för rak och "kroken" har du satt för högt upp på ryggen.

Och så svansen, den borde hänga även om hunden är aktiv.

Och den sista saken som jag stör mig på är bristen på bröstskägget ;P Dessa är lite av mina svaga punkter på Borzoier. Hehe :3
Ritade en Borzoi i höstas (tror jag), dock bara en grovskiss. Men om du vill jämnföra med hur jag ser borzoier. ^^

/ Line Kinnari

www.linekinnari.se - Portfolio 

CamillaS
0

Hehe då är det bara jag som går mot strömmen och säger att Borzoi absolut inte faller i min smak. Men måste endå säga att illustrationerna var fina. :)

Zolah
0

Tack för kritiken även om jag inte direkt sökte den :) Brukar skriva i trådens namn om jag vill ha eller i själva 'start' meddelandet. ( Är inte arg eller så! tänkte bara till framtida trådar ^^ )

Men det är några saker som jag stör mig på. Först profilen, den känns fel, tycker nästan att pannan och nosryggen nästan ska gå ihop.

Förstår inte riktigt hur du menar där? du får gärna göra en redline om du vill :)

Sen är det rygglinjen, den känns för rak och "kroken" har du satt för högt upp på ryggen.

Redline? ^^;;

Och så svansen, den borde hänga även om hunden är aktiv.

Jag tog mina hundar som referens, och dom gjorde sådär då dom var intresserade eller uppmärksamma på något. Plus att jag ville ha en synlig svans, tycker det är lite tråkigt då den inte syns ^^

Och den sista saken som jag stör mig på är bristen på bröstskägget ;P Dessa är lite av mina svaga punkter på Borzoier. Hehe :3 Ritade en Borzoi i höstas (tror jag), dock bara en grovskiss. Men om du vill jämnföra med hur jag ser borzoier. ^^

Jag tyckte om det, kändes som att formen på hunden skulle försvinna annars. Har inte riktigt sett så mycket brösthår som på den du skissat annat än på showbilder? men ändå inte. Det är svårt att få in sin egen stil på hundar tycker jag, jag är verkligen inte familjär med hundens anatomi. I normala fall tecknar jag humanoider eller my little ponies xD

Det jag älskar mest med borzoier är väl deras sätt, jag är tok kär i deras borzoi leende xD

Tack :) men så är livet, smaken är som baken ;)

Delad ^^

Emlielki
1

#7 Ojj, haha, fick för mig att det var en kritiktråd xD
Aja, du hade såklart inte behövt ta åt dig av min kritik om det hade varit så :) Och jag hade såklart bett om ursäkt om du hade blivit upprörd ^^

Gjorde en Redline, hoppas du ser hur jag menar nu. :) Huvudet är väl ingen enorm skillnad egentligen, mest bara jag som personligen stör mig på att profilen är så markerad vid ögonbrynen.

Ryggen fick, återigen; i mina ögon, helt fel linje. Min redline är dock inte helt korrekt, är för trött för att gör det ordentligt just nu. Men du får ett hum om vad jag menade när jag skrev att kroken satt för högt upp på ryggen.

Så slängde jag bara in lite bröstskägg också. xD

Men om du ser Borzoier på ett annat sätt så behöver du inte bry dig om min kritik ;P Jag är verkligen ingen borzoi-expert xD Det där var faktiskt första (och enda) gången jag ritat en Borzoi. Och det var som en del av en miniserie med olika hundraser varav Borzoien var den 4'e hundrasen jag ritade under typ 20 minuter ;P

/ Line Kinnari

www.linekinnari.se - Portfolio 

CamillaS
0

#7 Precis. 😉

lollynonna
0

fina bilder! 

(PS: kan du inte lägga upp dem på image bank?:3)

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol