Digital konst iFokus

Digital konst

Etikettwork-in-progress
Läst 486 ggr
matsdotter
2

Provar någonting nytt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har ingen ritplatta, eller ja - en gång i tiden hade jag en, men den fick dejta väggen efter att tryckkänsligheten slutade funka - så jag använder mig endast utav musen när jag målar. Att göra någonting detaljerat är därför en riktig pain in the ass eftersom musen fastnar i och "hackar" fram.

Sen nu inatt blev jag så himla sugen på att rita lite, efter att ha varit här inne och kikat runt, så jag bestämde mig för att prova någonting nytt. Eftersom jag inte kan lita på min mus när jag ritar "linjer" så bestämde jag mig helt enkelt för att prova på att använda en pensel som ser bäst ut när man inte drar, och därmed skapa större delen av bilden med enbart "klick" av musknappen på "rätt ställe" med rätt färg.

Det tar således tämligen en jäkla lång tid, men jag är faktiskt nöjd med resultatet hittills, det har helt klart blivit bättre än förväntat. Vad tycker ni? :)

(För de som inte ser så är det början till en häst, en flugskimmel verkar det bli mer exakt 😃)

Cahira
0

Mycket snygg hitills!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

CamillaS
0

Tycker det ser väldigt bra ut för att vara målat med mus. Vill gärna se fortsättningen. :)

Urhasten
0

Åh, det ser riktigt lovande ut! Får vi se en fortsättning eller kanske fler hästögon?

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

matsdotter
1

Det blir en fortsättning så småningom, så fort man ser lite mer progress på bilden helt enkelt. Tar som sagt ett tag, och måste vila emellan eftersom nästan hela bilden kommer att vara gjord med mus-klick som sagt, så håller jag på för länge får jag kramp i fingret, haha! 😃

Alwyn
0

Jättesnygg i mina ögon! :)