Så otroligt fin! 🙂
Min blogg: linaspyssel.blogg.se :)

Supersnyggt.Uj!
Vad roligt att se en människa avporträtterad.
#4 Från mitt håll kan jag tänka mig att det blir roligt för publiken i alla fall. Jag gör det väldigt sällan 😂
Jag gjorde det den här gången eftersom min FB-sida nådde 200 gillningar och då lottade jag ut en bild. Personen med glatt överraskad hehe!
Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️
Otrolig! =D

Vore roligt att få veta mer om vad du jobbat med för redskap/verktyg? Vilka program och hur gör du? Jättefin!
Hur "suddar" du ut, eller "oskärpar" skuggorna?
Om du målar ett mörkblått streck på en ljusblå bakgrund säger vi, hur gör du för att strecket ska "smälta" in?

Jag skulle gissa att _Alicia_ undrar hur man lägger oskarpa skuggor. Det man gör är att man skapar en pensel som har hög opacity och som ger olika skarp färg beroende på hur hårt du trycker med pennan. (genomskinlighet). Artoflovisa ger bra beskrivningar på hur man gör detta i sin blogg.
#14 ja, exakt så menade jag! Kan du länka till något sånt inlägg?
#17 Luftpenseln går inte att göra för mig, gör som det står men det går inte. :/
#18 Ja, jag använder mig av photoshop cs5. :)
Japp :/
Kan visa med bilder strax.
Hur hårt eller löst jag än trycker med pennan blir det bara "smoothy" i kanterna.
#26 Du måste ändra "Hardness" till 25%, vilket du har missat. Sedan ser du att du har en varning där vid "Pen pressure" och det betyder att din dator inte har någon (korrekt) koppling till ritplattan.
När du vill teckna med plattan måste du koppla i ritplattan när datorn är avstängd.
Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️
Ahaa!
Det visste inte jag. :)
Nu testade jag att starta datorn med ritplattan, då funkade det inte att måla i Photoshop och det stod fortfarande sådan här varningsgrej.. :(
En wacom bamboo någonting, vet inte vad den heter men såhär ser den ut.
*bilden i detta inlägg är borttagen p.g.a. upphovsrätten*
Vill ni visa bilder så får ni länka till dom/den.
Lånade den från google men jag ska leta upp den igen :)
Hittade, den hette
Wacom Bamboo Connect CTL470
Nej :/ Tror inte ens jag fick med kartongen för att Elgiganten krånglade så mycket..r4
Jag vet! Ska kolla ifall att..
Förlåt om jag säger det, men vill bara inflika att tänka på copyrightlagen. En produkt bild från google faller under den lagen eftersom det antagligen är ett företag som äger den.
Om du vill visa en bild, så gör en länk istället till platsen där bilden finns så slipper det bli trubbel med copyright. :)
Ja, jag vet men eftersom det inte går att länka från min mobil så gick det inte :/ Lovisa, jag hittar inte kartongen :/

Om jag startar photoshop med hjälp av musen istället för att använda ritplattan som pekare så får jag också den där varningstriangeln. Använd ritplattan från start! ;)
Jag gör det men det funkar inte :/