Snabba upp speedpainting
Halloj!
Jag håller just nu på med min första speedpainting men har ett litet problem. Jag redigerar mina klipp i Camtasia studio. Problemet är att man kan endast speeda upp klippen till 400% i det programmet, vilket kanske låter mycket men det är det inte tycker jag. Jag vill att det ska gå att speeda upp den ännu mer, eftersom teckningen jag håller på med tar flera timmar att göra.
Visst kan man dela upp den i olika delar part 1, 2… (har redan börjat så) osv men då vet man inte om folket orkar kolla på dom andra delarna.
Har sett speedpaintings där det stått i början att den riktiga tiden var 5 timmar osv.
Men hur kan dom korta ner ett 5 timmars klipp till typ 9 minuter? Eller ja kanske 15 min. Bara min skiss tog evigheter och nu har jag klippt till klippet så att den tar c:a 5 min. Men färgläggningen och så kommer bli väldigt långt… Hur göra?
Nån som har någon idé eller kan dela med er av hur ni brukar göra om ni gör speedpaintings.
Kan visa första delen då den redan ligger på youtube. (och ja, det är lite proportionsfel i den) 🙂
Jag använder också det.. Konstigt att du bara kan speeda upp klippen till 400% 🤔
Jag spolar mina till typ 1000% eller mer.. Weird
#1 Hmm ja det var konstigt. Kanske är jag som inte lärt mig programmet eller nåt. Eller så har det kanske med olika versioner att göra, eller vad tror du? Kan berätta hur jag gör. Höger klickar på videoklippet och väljer sedan speed up clip eller vad nu alternativet heter. Då kommer det upp en liten ruta där man kan klicka på pilar uppåt och neråt och även skriva in siffrorna själv. Och där går bara procenten upp till 400. Gör du på något annat sätt? Programmet är väldigt nytt för mig så jag håller på att lära mig det. :) Skulle vara guldvärt om det fanns nåt annat sätt, för i övrigt gillar jag verkligen det där programmet. :)
#2 Ja så gör jag också. Bara att jag kan hålla in pilen till över 1000%. Eller skriva 1000..
Vilken version har du? jag har 8.1 (man ser längst ner till vänster i rutan som kommer när man startar camtasia studio.)
Kollade runt lite. Har du spelat in ljud? Ta bort ljudet ifrån klippet så kommer det nog gå.
Höger klicka på klippet, sen ta "seperate video from audio" och sen klicka på ljudet och ta bort det bara.
Prova om det går :)
#3 Åh Tack så hemskt mycket för din hjälp! Det fungerade. 🤗
Bara jag som var okunnig. Men nu är jag superglad!😃
har du provat ta bort varannan frame, om det går. Då blir den dubbelt så snabb osv.
#5 Vet inte hur jag gör det. Men tror att problemet är löst nu iaf. 🙂
Ok, bra :)
#8 Vad tänker du som "mer" ?🙂
Glad att det löste sig för dig! :D
#11 Aha. Men i camtasia kan du göra allt i ett. Både spela in skärmen, redigera klippen med intro, musik och allt möjligt. Därför gillar jag det så mycket! :) Det är skönt att ha allt i ett och samma program tycker jag. Förresten, du får gärna ta bort min video i fösta inlägget och texten om den då jag nu har tagit bort den från youtube. Jag ska redigera den så att jag får allt i ett klipp istället. :)