Har tappat all inspiration!
Har inte en aning om vad jag ska göra med plattan, har ett sånt ritsug just nu, men hittar inget roligt att rita :/
Förslag?
Vad tycker du om att rita för något/vad är du bra på att rita? 🙂
Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.
Det är helt olika, när jag gjort något riktigt kul och ansträngt mig har jag bara fått en idé som verkligen fått mig på hugget, men nu har jag ingen bra idé. Så det är helt olika på vad jag är bra på!
du kan ju testa busa med sculptris?
Vad är det? Har aldrig hört talats om det förut…
Du kan ju börja måla något du kan tävla med sedan:
Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.
3D skulpterings program, är som en lättare version av zbrush påstås det. Då kan man bara sitta där och dra i saker tills något kommer fram, kan vara kul kanske?
Ibland när ritsuget finns där, men att man är helt off side för att kunna prestera något brukar det handla om att man är i en något (trist, ja, jo) utvecklingsfas. Du vill rita något som du inte riktigt får fram av olika anledningar - i ditt fall idétorka.
Då skulle jag rekommendera dig att bara chilla järnet. Läsa mycket om ämnet, studera böcker, artiklar, bloggar, bilder, speed art videos. Det finns en del artiklar på sajten, massor av länkar till bra material.
Hur låter detta? 🙂
Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️
Tack alla för tipsen!
#7 Jo det är typ så… Men jag ska kika runt lite grand och se om jag hittar något! :)
#8 Ja, för jag tror att du kommer ta dig igenom det här med! Antingen släpper du av lite på det helt och pysslar om något annat ett tag eller så gör du något annat med ämnet. Det finns som sagt flera olika sätt att hålla på med konst utan att just rita och teckna.
Hur har det gått hittills? :)
Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️
När jag tappar inspiration brukar jag alltid rita egna karaktärer som jag tycker det skulle bli en perfekt disney-film av, men det kanske är lite nördigt haha.
Men du skulle ju kunna rita saker/personer/annat som du skulle vilja fanns i någon film/bok/staden du bor i/annat?
Säger som jag brukar säga, Åsna! 😃
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Haha, här fick jag mycket att läsa! :D
Jo, nu har jag faktiskt lite att göra, kan tacka min bildlärare för inspirationen… + att jag har hittat en ny teknik som verkar bättre än att rita med konturlinjer. Ska försöka rita så lite jag kan utan dem! 😃

Har man idetorka kan man försöka illustrera just det kanske. Ideer som torkar, eller hur man nu tolkar torkan. Eller så försöker man göra ett udda självporträtt, som kan användas i tidningar sen när man blir berömd =)
Det som funkar allra bäst för mig är att titta på youtube på olika klipp där dom ritar både speed paintings eller traditionellt på papper. Då triggar det verkligen igång mitt rit sug om jag dessutom ser någon ny teknik som jag får användning av. :)
#18 Oj, jag följer många och hittar nya hela tiden så det är nog svårt att plocka ut någon speciell.😃
#20 Hmm jag ska kolla i mina favoriter vad jag kan hitta för smått och gott. 🙂
Mark Crilley - Ritar med blandade tekniker, blyerts, rörpenna (heter det så?) och färgpennor. Han verkar vara mycket för att rita manga (vilket inte jag är så intresserad av) men han ritar även olika djur, det är dom klippen jag tittar på. 😉
Colin Bradley - Tecknar med pastellpennor och visar olika små tricks och knep hur man kan tänka när man ritar med pastellpennor. Rekommenderas varmt om man gillar den tekniken.
Roby Baer - Även hon är en jätteduktig konstnär med pastellpennor! Njuter varje gång jag ser på hennes videos och önskar att jag kunde rita lika bra. 😇
TylersArtShack - Många bra teckningstips i blyerts, t.ex hur man kan använda en stompf.
Några stycken iaf orkade inte leta mer just nu.