Digital konst iFokus

Digital konst

Etikett: övrigt
Läst 341 ggr
matsdotter
0

Tips för att avsluta sina alster

Jag har en tendens till att påbörja en massa projekt, men någonstans längst vägen (oftast ganska tidigt) så är det någonting som jag inte får till som jag vill, vilket resulterar i att jag skiter i det hela och skrotar bilden. Pga. detta har jag nog aldrig någonsin gjort klart en enda bild, vilket är ganska så frustrerande. Är det fler än jag som lider av detta problem? Hur gör ni för att komma över tröskeln och helt enkelt fortsätta ändå? :)

Cahira
0

Jag har samma problem. Men jag har börjat att äntligen kunna lägga undan projektet till sidan och träna på det som går svårt och försöka googla och leta efter lösningar på problemet för att lära mig så jag kommer framåt och inte står fast i samma startgrop. :)

Och all träning är ju bra träning!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning. 
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Urhasten
1

Det där problemet växer fram när man står inför en ganska knackig utvecklingsfas. Alltså att du antingen är väldigt idérik, men inte kommer någon vidare vart för att du känner att du inte har rutinen eller kunskapen. Det jag brukar göra när jag känner som dig, är att göra mina insatt i ämnet. Om du har bilden framför dig och det består av ex ett regnigt landskap. Det skiter sig när du ska göra regnet och du känner att bilden inte tar dig någon vart - då är tiden inne för att studera regn möjligtvis. 

Söka upp tutorials, steg-för-steg beskrivningar, etc. Det finns massor av sätt som du kan studera regn och vatten på. Sedan är det att teckna och måla som gäller för att få in rutinen, tekniken och allt det där som du känner brister när du ska göra en bild.

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

CamillaS
0

Känner igen det där mycket väl! Mitt problem är kanske inte riktigt likadant som ditt, men har iaf flera målningar på datorn som är halvfärdiga, även blyertsteckningar och pastell. 😃
Kan hålla på med en bild i några timmar och sedan sparar jag undan den om jag inte orkar med den längre. Och under tiden jag tar paus från den bilden så dyker nya motiv och ideér upp i huvudet och då måste jag bara göra den bilden i stället och så fortsätter det..
Men har iaf lyckats göra klart en del. 👍

Har ännu inte riktigt hittat nån "bot" mot problemet mer än att jag säger till mig själv på skarpen att slutföra det jag påbörjat innan jag ger mig in i nått nytt. Funkar ibland. 😉

Urhasten
1

Jag har också flertalet oklara bilder, men dem förblir oklara eftersom då jag började på dem var jag på en nivå som jag inte befinner mig på nu. Att fortsätta på en oklar bild känns som att gå tillbaka i tiden för mig haha! Däremot tycker jag det är kul att göra om bilden som en "nyare" version.

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️