Digital konst iFokus

Digital konst

Etikettkonst-djur
Läst 857 ggr
Ewii
2014-01-30 21:02
3

Tail Fluke

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är fullständig nybörjare på det här med att rita digitalt, har bara hållt på sen i sommras lite från och till. Men här är i alla fall en teckning jag slängde ihop igår. Konstruktiv kritik? :)

Urhasten
2014-01-30 21:38
2

Jag tycker det ser bra ut. Ser lite symboliskt ut också eftersom fenan är så centrerad och liknar ett hjärta!

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

CorneliaAndersson
2014-02-01 01:48
0

Gud vilken vacker helhetsbild!

Jag kan egentligen inget om digital konst, håller inte på med det heller. Men jag kanske ändå kan ge lite kritik?:)

Jag tycker att bakgrunden är extremt 'mysig' på något sätt, motivet är placerat bra i bilden. Finns en sak, dock, som jag inte riktigt vet om jag gillar eller inte. När man tittar på stjärten så blir det aningen för vitt i bilden. Hade kanske velat ha lite mer gråaktigt eftersom det just nu upplevs lite mer som en bi som inte blivit målad, om du förstår.

Jättefin bild annars!:)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Urhasten
2014-02-03 12:14
0

#2 Jag tänkte också på att fenan är något vit, men det ser jag ändå som något symboliskt att jag inte riktigt brydde mig om det så mycket. Om vi tänker oss att bilden i sig är som mer konkret och enkelt stilren, tror jag att det vita ger ett bra intryck. Hade den varit mer åt det gråa hållet så hade fenan förmodligen sjunkit in i bakgrunden. Eller vad tror du? :)

Fin kritik annars, du gav den vänligt och ärligt. Braabraa :)

CorneliaAndersson
2014-02-03 15:50
0

#3 Haha , tack för den fina kritiken om min kritik!;)

Jo sant!
Idag sitter jag vid datorn (satt vid mobilen när jag gav kritiken) och nu ser det faktiskt riktigt bra ut!
'stör' mig inte alls på stjärten faktiskt,riktigt tjusig !;)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Urhasten
2014-02-03 16:08
0

#4 Man ska aldrig snåla med positiv feedback! 😂

Ewii
2014-02-04 14:25
1

Åh tack så mycket! ❤️