Digital konst iFokus

Digital konst

Etikett: blogg
Läst 461 ggr
Urhasten
0

Vill du vinna en bildbeställning?

Det är så att den här bloggen har en tävling som just nu sponsras av Art of Lovisa Ivarsson (www.Artoflovisa.com). Det krävs inga förkunskaper för att det ska gå att delta i hennes simpla, men roliga tävling. 

Är du framför allt en djurmänniska, har ett barn eller barnbarn och önskar vinna en gratis bildbeställning målad av mig digitalt vis är det bara att klicka er in och delta! 🙂

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

Zolah
0

är det inte just sådana här tävlingar som egentligen inte är lagliga?

Urhasten
0

#1 Huh? Vad menar du nu? :)

Zolah
0

http://www.lotteriinspektionen.se/sv/Fragor--Svar/Allmanna-fragor/Lotteri-eller-tavling-pa-Facebook/

jag har varit och kollat en del på detta då jag skulle lotta ut lite gratis saker från den lokala radion - och det slutade med att vi blev tvungna att göra om hela grejen till en 'tävling'.

om man inte uppvisar någon form av 'kunskap' eller 'talang' så är det inte en tävling utan en utlottning.

Tänkte så ni inte hamnar i trubbel

Urhasten
0

Det är helt sant det som du säger. Det blir mer som en lottning. Däremot undrar jag om just hennes tävling är som ett lotteri inom deras marginaler eftersom det jag sponsrar med egentligen är bara en bild som gör vinnaren glad inom sin låga takhöjd så att säga. Eller vad tror du?

Niklas
0

Så länge som det inte är ett lotteri utan en tävling där man utför en prestation ska det inte vara något problem.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Urhasten
0

#5 All aktivitet sker hos bloggen och jag är endast sponsor. Jag ska prata med henne om hur hon tänker kring det här.

Zolah
0

Dock står det ju som ett samarbete, vilket man troligen tolkar att det är 'eran' tävling.

Enligt deras reglement så är det ju kortfattat en tävling involverande likes etc, testa googla så kommer det massor med liknande grejer.

Så om ni ska ha det regelrätt måste ni tänka/göra om - ska finnas nåt sätt som bypassar sidors regler osv men har för mig det var jobbigt xP och själva lotterikomissionen säger att tillstånd inte kan ges till privat personer osv. finns typ undantag för förskolor osv

Urhasten
0

#7 Jag förstår hur du tänker, helt klart. Däremot sker all aktivitet hos bloggerskan. Det är hon som avgör hur hon ska göra med det. Jag ska ge henne länken som är väldigt bra. 

Jag tror att den här tävlingen är som ett lotteri då deltagarna gör somliga aktiviteter för att delta. Den här tävlingen vet jag inte hur vinnaren tas fram, om det sker i slump eller om deltagarna sovras fram på olika vis. Då blir det mer tävling än lotteri nog.

Dock känner jag igen den här länken, men har inget minne av att jag läst den och om jag har det vet jag inte hur jag har kommit i kontakt med den haha! För att när jag själv arrangerar tävlingar är det inte ett lotteri. Det vill säga att deltagarna måste prestera fotomässigt eller dylikt.

Zolah
0

Eftersom man får lotter för att kunna få chansen till vinst blir det ett lotteri, och bilden verkar inte spela någon roll vilket kvalitet för det är mest för att du ska ha något att måla av när personen vinner.

Detta kallas för 'viral competition' som egentligen går ut på att ragga ihop sig med nya watchers etc , om du inte vill räknas in som en skapare av tävlingen måste du nog be din kompis att ändra hur hon gjort blogg upplägget.

Urhasten
0

#9 Jo, precis. Däremot ger hon lotter till deltagarna för att sedan sovra. Jag har inte fått mer information om det, dock frågade jag. Ska jag vara helt ärlig verkar det inte som att hon har kollat upp det här och i sin tur har inte heller jag gjort det för att jag trots allt inte har haft regelverket till kännedom. 

Jag ska som sagt skicka iväg ett mejl till bloggerskan och se vad hon säger. Sedan är det hennes tävling - hennes ansvar. Jag är lite osäker på hur jag kan ställa mig. Jag känner att jag behöver mer information om tävlingen för nu är jag lite förvirrad. Jag som i regel alltid brukar kolla upp sånt här.

Urhasten
0

Jag undrar en grej! 😃

Det står att det ska vara som lotterier på sociala medier, arrangeras lotterier på exempelvis Facebook, Instagram eller dylikt. Där ingår väl inte Horseworld som sådan eftersom det är en bloggportal? Ifrågasätter lite så det går att göra en så korrekt bedömning som möjligt.

Urhasten
0

Nu kommer tävling-lotteriet ha en fin twist som kommer göra att tävlingen (f.d. lotteriet) bli en korrekt tävling med någon form av prestation. 

Man vet inte hur deltagarna kommer tycka om den, men jag och bloggerskan känner i alla fall av vikten i att faktiskt förhålla oss till svenska lagar. Det får andra tycka bäst de vill om 🙂

Tack för den här länken Zolah, det var riktigt bra gjort! 😃