Digital konst iFokus

Digital konst

Etikettmitt-senaste-verk
Läst 808 ggr
Lazzie_
6

En häst

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gick precis med här och tänkte att jag kanske borde lägga upp något jag ritat och försöka presentera mig på något vis. Har inte ritat så mycket på senaste tiden (mycket skolarbete), men vanligtvis ritar jag ganska mycket, både digitalt och icke-digitalt. Blir mest hästar då det är det jag har enklast för att rita (även om jag är långt ifrån någon expert på det), men försöker bli bättre på att rita annat också. Digitalt ritar jag i Photoshop CS med en gammal Wacom Graphire4 i A6 storlek.

Ja, ja nog om det. Här är i alla fall det senaste jag knåpat ihop. En häst från igår…

fairyautumn
0

Gud vad fin!

//doge

Lazzie_
2

Lägger upp lite WIP-bilder också, i fall någon är nyfiken på hur jag ritar. Det här var dock ett experiment, så det är lite annorlunda mot mitt vanliga tillvägagångssätt.

Utgick från en snabb kladd jag gjort tidigare:

Lazzie_
1

Skiss + lite grundfärger:

Lazzie_
0

Lite mer skuggning/färger och en ful lugg jag skrotade senare…

Lazzie_
0

#1: Tack! 🙂

Klar häst, utan krans. Huvudet har förstorats och lite färgjusteringar har gjorts som synes.

LinDajSon
0

Mycket charmig stil! :)

Urhasten
0

Riktigt gillar bilden. Den ser gosig ut! Är du pysslig kanske du kan ha det här som en mall för att sy till ett fint gosedjur! 😃

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

Lazzie_
0

#6: Tack! 🙂
#7: Haha, nej, sy kan jag inte (i alla fall om det ska se bra ut). Men jag håller med, den ser lite "luddig" och mjuk ut 😃