Beror på vad jag gör. Men brukar ligga runt 3 eller 4 timmar.
Beror ju helt på vad det är för bild. Mellan 15 minuter och 15 timmar för en datorbild, kan lägga bra mycket mer om det behövs.
jag vet inte, har ingen tidsuppfattning- generellt säger folk jag är snabb dock?
#5 det är faktist rätt hemskt :c för om jag ska ta comissions säger folk " baasera det på tiden det tar och tekniken '' - tid? D: nande? var är 'tid' ? xD
#6 Jo, det sa de till mig med, men det funkar inte att ta det bokstavligt talat. I så fall får man ta ett högt "i-timmen-pris" och då låter det bara asdyrt. Bättre att ha storlekspris eller lite "överblickande" att: det här tar så här lång tid, därför kostar det…
Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️
Jag har suttit med en bild till och från i över tre år. Räknar med 300 timmar hittills, inte för att det behövts men för att just den bilden är terapi för mig. Kanske det bästa jag gjort, i MINA ögon men garanterat ingen annans. Den fångar min teknik och min stil perfekt, fast den ändrar sig hela tiden och jag kommer aldrig bli klar med den. Därför kommer den aldrig publiceras. På något sätt är det skönt att ha den inställningen… Och jag älskar att gå tillbaks och pillra på den när jag behöver lite terapi, grafiskt. För mig handlar det inte om antalet timmar. Vad jag ska göra påverkar timantalet - på datorn mer än något. Men som konceptare så försöker jag jobba effektivt och fånga det som fångas skall, inte överdriva med detaljer. Så säg max 15 timmar. Ett djurporträtt med varje hårstrå synbart tar naturligtvis mer tid än så. Kanske 25-50 timmar beroende på format. Och förlaga.
Sen tror jag att folk är lite rädda för att ta tid på sig. Jag får frågor om detaljerna i mina bilder många gånger, hur jag gör dem, mitt svar är och förblir Tid. Detaljer tar tid. Kunskap och teknik förstås men främst tid.
#3 Ja då ligger det runt 4 till 6 timmar ;)
My gawd, har jag tur så blir det väll "bara" 5-6 timmar.
Annars kan det bli 15-20 timmar om min hand inte vill det jag vill🤪
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
#13 Därav tar jag inte ett "timpris" när jag jobbar med andras bilder😂
Ja, det e ju lite skillnad på traditionella & digtala teckningar😊
För mig tar et 2-5 timmar på en traditionell teckning👍
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
Mellan 2 - 16 timmar.
#17 Haha ja det kan jag nog göra. 🙂