Digital konst iFokus

Digital konst

Etikettnybörjare
Läst 884 ggr
torbritt
0

Dålig på ps

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Alltså jag fattar inte hur man gör med photoshop. Alla gör så grymma bilder så kommer jag med min katt :/ 

Hur blir man bra på photoshop?

Hur lär man sig photoshop?

Har bara satt ihop en hund kropp och ett katthuvud här, lagt till vingar och ändrat färg på ögonen och pälsen mer eller mindre.

DaniPoo
1

Finns många skolor som håller kurser i photoshop.
Men något som alltid funkat bra för mig är att använda youtube och söka efter videokurser (tutorials) för dem programmen man vill lära sig.

Här har du en rätt trevlig nybörjarkurs på svenska lycka till :)
http://www.youtube.com/watch?v=CuGpmQ1bq8U&list=PL7315BCD5DCFE16FF

Urhasten
0

Jag skulle direkt rekommendera Ctrl+Paint för din del! :D

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

Urhasten
0

Dock undrar jag lite vad du menar med "dålig" och vad du vill ha ut med Photoshopet? :)

mieeow
0

annars finns det andra program som kanske är lättare att börja med, googla efter gratisprogram att ladda ner. t.ex gimp är ett gratisprogram på svenska som kanske är lite lättare. 

sedan är det väl bara att testa dig fram, lek med teknikerna och lär dig på så sätt. det får lov att ta tid, viktigaste är att det är kul :)

Urhasten
0

Jag kan dessutom säga att för mig tog det ett år att förstå Photoshop så pass att jag förstod vad lager var och hur man använder olika verktyg. Snart 7 år senare lär jag mig fortfarande nya saker i regel varje gång jag öppnar det där älskvärda programmet. 

Ge dig tid och tålamod, så kommer du kunna lära dig. Fråga här, men det är lättare att ge dig hjälp om du ställer en mer specifik fråga. Annars tycker jag att #4 tips om att byta till ett annat program för det kanske visar sig att du kommer gilla exempelvis GIMP bättre än Photoshop! :)

Zolah
0

jag skulle säga bästa är att fortsätta använda photoshop, men läs tutorials och övningar på tex deviantart.com :)

Urhasten
0

#6 Också något jag tänkte på! 

Liksom söka sig till det man undrar över helt enkelt! :)

Lycka till!