Sökes: Penna
För 4+ år sedan så fick jag en ritplatta men det ingick ingen penna och den har bara legat i sin kartong och jag har bara tagit upp den ibland för att testa men inte gjort något mer. Jag kommer inte igång utan någon penna… Men nu har jag sparkat mig i röven och känner nu att jag vill gå från penna och papper till ritplatta men då finns fortfarande problemet att jag inte har någon penna.
Jag har försökt leta runt vad min platta kan heta och det närmaste jag kan komma är Wacom Bamboo Touch Small och jag har hittat en del pennor (som är ganska dyra) men jag vet ju dock inte om de skulle funka till min platta.
Så ja, jag söker om någon har en penna över till min platta som de vill sälja.
Tack på förhand.
Har du kollat eBay?🙂
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
#1 Det tänkte jag inte ens på! Kollade blocket och tradera men inte ebay..
Hittade denna pennan och känner ju lite att logiskt sett när det är samma märke på pennan så borde det kanske funka med min platta 🤔 Dock så har jag ju ingen erfarenhet men som bör vara med i info och om det är rätt penna överhuvudtaget så jag kan behöva hjälp om någon känner sig manad 😇
#2 Du kan alltid mejla Wacom suporten och fråga om pennan/vilka pennor som passar med plattan du har👍
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
I Wacoms europashop borde du också kunna hitta den: http://eu.shop.wacom.eu/Accessory?sCoreId=eb63672ce4c88c14f061aa5e4942cd36 Där kan du välja vad du har och se vilken penna som passar.
#2 Jag har mejlat de och frågat och hoppas på svar! Tack 😃
#3 Kollade runt och tror att jag har hittat det jag letar efter men får vänta lite om jag får svar från Wacom supporten och får jag inte svar av de så får jag gissa mig fram. Tack! 🙂
#6 #7 Tack! Måste ha missat den kategorin 😇 Ja, efter vi hade PMat så tänkte jag på vad du sa om att det nog inte är så lätt att sälja en platta utan penna så känner ju bättre då att ha kvar den och leta billiga pennor 🙂
#8 Det är ingen fara. En miss kan Alla göra! :)
Ja, det kan bli svårt för det är lättare att sälja kompletta set så att säga. En billig penna eller dylikt blir nog smidigast. Däremot var det ju inga billiga från länkarna vi diskuterade kring. Det måste finnas andra alternativ så återigen - jämför priser på allt du kan komma över! :)
Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️
#11 Hahah jag har det så väldigt ofta, speciellt är det jobbigt när man sitter i skolan och har en helt awesome idé men man kan inget göra… Men som du säger, man är desperat på gott och ont 😃
Jag kollade under min ritplatta och såg att den hette CTT-460 och sökte på det på Google och kom fram till att det är meningslöst att köpa en penna då den bara svarar på touch och ingen penna. Testade idag i skolan och den svarade inte på penna alls. Så nu blir det att kolla efter en bra och relativt billig ritplatta istället! Lite tråkigt men en tröst är ju att jag inte köpte plattan själv utan jag fick den för flera år sedan av ett ex.
#15 Ja, hade varit väldigt tråkigt om jag köpte en penna men att det ändå inte skulle funka! Men tror att jag kommer köpa Wacom Bamboo Fun Pen & Touch 🙂 Tar då från pengarna jag fick vid jul och får samla ihop lite till!
Tack 🙂
#17 Så bra! Läste väldigt många positiva omdömen om den 🙂 Har du medium eller någon annan storlek? Tror medium tilltalar mig mest.
#18 Jag har en stor tror jag. Den är lika stor som ett A4-papper i varje fall. Personligen tycker jag att den fungerar bra, men en mindre hade nog varit bekvämare eftersom man måste röra sig mer för att nå åt överallt. En mindre skulle nog få en att jobba med statiskt och dämpa spänningarna i kombination med rörelser.
#19 Vad bra för jag hade tänkt att jag skulle skaffa medium 🙂 Kostar ca 1999 kr så det funkar bra!
#21 Jag hade inte haft råd om jag inte hade fått pengar i julklapp! Vad kostade din platta när du köpte den? 😇
#22 Jag fick min första ritplatta av min farmor i födelsedagspresent. Sedan gick den sönder, jag skickade in den på garantin och så fick jag hem en helt sprillans ny (den jag har idag då). Helt otroligt vilken vinning jag gjorde där haha!
Det är tur att det finns snälla människor på julafton med! :D
#23 Hahah oj, ja det var en riktig vinning! 😂 Riktig tur du hade!
När jag testade en Bamboo, visserligen 1,5 år sedan eller däromkring (skulle köpa en Intuos 4 men det blev aldrig av, vette tusan varför, men testade i alla fall en Bamboo samtidigt i butik) så tyckte jag att skillnaden var väldigt stor gällande tryckkänslighet och "känsla". Det kanske har förändrats, det var som sagt ett bra tag sedan men DÅ var Bamboon som en plastig leksak i jämförelse. OM du ska köpa en platta så se till att prova lite olika på plats i butik först (sen kan man åka hem och beställa billigare fråpn nätet haha). Så att du inte köper ner dig i onödan. :) Man kan köpa begagnade brädor också ibland om man har tur, Tradera och Blocket, blir lite billigare.
Jag skulle göra som #25 säger, alltså att prova på en hel del för det som finns inom din budget. Jag har dock bara använt två plattor i hela mitt liv men jag är otroligt nöjd med min Wacom Bamboo Fun Pen & Touch, kunde nog inte vara nöjdare och känner inte alls igen att plattan skulle vara mer "plastig leksak" (bättre vet jag inte så därför kan jag inte uttala mig egentligen). Jag tror att det är viktigt att känna efter. Som med allt annat :D
Artoflovisa, har du använt en Intuos någon gång? :)
#27 Nej, precis som jag har skrivit ett par gånger har jag bara haft kännedom kring två ritplattor i hela mitt liv. Därav har jag egentligen inte så mycket att uttrycka mig om hur vida det känns från platta till platta, men jag kan inte uppleva att plattan jag har är mer som en leksak än ett arbetsvertyg sas :)
Testa om du får chansen! :)
#29 Jaa, verkligen! Är väldigt inne på en ur den serien vid nästa ritplattebyte. Jag är väldigt sugen, det ska jag erkänna. Däremot håller jag mig borta att testa så länge jag inte har råd att verkligen köpa någon ny, eftersom då kommer jag säkert bara gå omkring och vara allmänt deprimerad xD
#25 Ja, jag har tänkt att det kan vara bäst att testa ett antal olika men jag vet ingen affär som har kvar sina ritplattor för när jag frågade på Elgiganten i min stad så hade hon ingen aning, de har bara kvar iPad och tillbehör till det :/ Men jag kollade på Blocket och hittade en mycket billigare än nu! Ska kolla runt och se om det finns någon affär i Göteborg som fortfarande säljer fysiska ritplattor 🙂
#26 Jag har bara testat skolan Bamboo men vet dock inte vad deras nya heter som de införskaffade förra terminen och tycker inte den känns plastig men samtidigt har jag inget att jämföra med. Men som det är nu så letar jag efter Bamboo Fun Pen & Touch!