Ny lek!
I min förra tråd 'Utmaning!' föreslog jag att man kunde de varandra utmaningar när man ritar, men nu när jag tänker efter och ser vad jag har skrivit så känns det lite för otydligt, så nu har jag en mer 'inriktad' och planerad lek till er ritsugna istället!
"Reglerna" går ut på att en börjar rita något, som till exempel ett träd eller något liknande, och ska därefter skriva vad nästa person ska rita. Så om jag skriver 'en stol' så ska nästa person rita det, och sedan föreslå något annat som nästa person ska rita. Du kan skriva en händelse, en person/figur, vad som helst kan du ge nästa i uppgift att rita.
Skulle två stycken publicera en bild utav samma bild är det den första som bestämmer vad nästa ska måla.
Spara lite på 'pratet' och lägg in mer bilder istället. Detta är för att vi inte ska vimsa bort oss på andra vägar, och hålla tråden för bilderna vi målar. Har du frågor får du såklart skriva, men gör det helst på mail.
När du målar är det DU som bestämmer hur det ser ut. Det behöver inte vara bakgrund, bara så att man ser motivet du ritar. Välj den stil du känner dig säkrast på, den kan vara noggrann, snabb, slarvig, kladdig, flummig… Ja, vad som helst! Huvudsaken är bara att du har roligt. Du får skriva saker på bild om du vill.
Hoppas att jag har formulerat mig väl. Lycka till och ha kul!
Jag börjar med min sten! :3 Nästa person ska måla en cupcake!
Haha prövade måla en men blev väll inte så bra ;) Nästa person ska måla en kanin !
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
Nejdå, den blev ju jättefin! Däremot är jag inget pro på seriösa kaniner, så denna fick det bli istället…
Nästa person ska måla en nyckel. :)