Tryckkänsligheten funkar inte?
Har haft min ritplatta i typ två veckor.. Härom dan så funkade inte tryckkänsligheten men den började funka efter några minuter men den har inte funkat på hela dagen nu! Lite tråkigt när jag precis fått den.. Har intuos pen & touch medium.. Vad ska jag göra? Har provat starta om datan och kopplat in och ut plattan.. Funka inte så bra :/
Och när jag går in på "Wacom tablet properties" så står det "the tablet driver was not found"
Hänt mig med, med min wacom!
Allt jag behövde göra är att ominstallera drivrutinerna som jag hittat på Wacoms sida att ladda ner och sedan har den fungerat igen.
Detta har väl hänt 3-5 gånger, surt men bättre att det finns en lösning än ingen lösning
//Joanna
Jag hade liknande problem ( förlorade först trycket sedan hela känseln ), jag löste detta med att öppna och ta bort damm innifrån ritplattan - sedan funkade den exemplariskt ._.
så det kan ju vara en sista utvägs-grej du kan göra?
Ibland blir synken mellan dator och platta glappig. Jag skulle antingen skicka in för felvara eller se över hur du installerat plattans drivrutiner. Det går också att se över vilken dator du faktiskt använder, vilka program i bakgrunden som körs, segar något program ned datorn, etc?
Annars vill jag gärna lära dig slå av och på tryckkänsligheten, men det kräver lite bildbeskrivningar som jag länkar till snabbt här. Det kommer även komma upp en artikel om detta med! :)
Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️
Jag installerade om programmet och stängde av datorn, och så funkade det! :) Dock hände det igen så jag får göra om det. >.< Har också bara haft den i några veckor… :c
Har installerat om drivrutiner (två gånger), kopplat ut och in den, startat om datorn flera gånger och allt.. Funkar fortfarande inte -.-'
ugh,, varför kan man bara inte koppla in den och så går den utan problem? -.-' komplicerat saker ska vara nu för tiden
Har fixat den nu ^^