Digital konst iFokus

Digital konst

Etikett3d-konst
Läst 1389 ggr
Zolah
5

Zolah's 3D äventyr

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan!

Jag heter Zolah och pluggar just nu 3D grafik på en folkhögskola, tänkte jag skulle dela med mig lite av mina alster här samt förhoppningsvis få lite kritik och råd på hur man kan förbättra mina kunskaper :)

Just nu är det en del plugg med Zbrush och blender, låter också som att det eventuellt blir lite lera framöver men det hoppas jag är ok då det är för att kunna göra bättre 3D karaktärer? ( alltså, det kommer inte bara vara ren datagrafik i tråden det kommer förekomma lite annat som är relevant till 3D grafiken :) som tex karaktärs design i lera) 

Jag kan visa det jag har gjort just nyligen, det är en 3D gubbe som alla i klassen fick göra. Och sedan en rest uppgift jag ska ta mig an nu, men jag har svårt att få bra ^^; Zbrush är rätt bråkigt program på det viset, är inte like mycket 'klicka' 'dra' som tex photoshop.

Zolah
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här har vi uppgiften jag håller på med just nu ( förutom programmerings uppgift, där jag animerar en spring sekvens )

Vår uppgift var att skapa en blandning mellan ett djur och ett årtal, jag tog tiger och 1920 tal ( flapper girl )

Egentligen ska vi bara göra till höften men jag tycker det är lättare att arbeta från en hel person innan man 'kapar' delar.

bredvid har vi bilden jag skapade utifrån photoshop manipulation, och ska nu göra 3d figuren så lik som möjligt. bra tips på hur man gör blommor skulle välkomnas rejält samt färgläggning i zbrush. ( det lilla jag gjorde innan på gubben var SVÅR pga att man inte har tillgång till pipett så man får glatt blanda själv liknande färger )

LinDajSon
0

Härligt!! Klart att du ska vräka på med lerfigurer och andra koncept.

DaniPoo
0

Snygga modeller! Första figuren får mig att tänka på Stig-Helmer Olsson xD

Urhasten
0

#3 Samma här haha! :D

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

Zolah
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tack allihop :)

många tycker att han ser ut som killen från atlantis

Urhasten
0

Jaa, så klart var det han jag menade! Hahaha, så kul!

DaniPoo
1

#5 ja det gjorde han verkligen! Har aldrig sett atlantis så ^^

Urhasten
0

#7 Du borde se de filmerna för det är verkligen grymma haha! :D