Vilka ritplattor har ni?
Bara för att det kan vara kul att veta, vad har ni för material när ni tecknar digitalt?
Jag har en ritplatta av märket och modell Wacom Bamboo Fun Pen & Touch. Min första ritplatta jag hade gick sönder och var en Wacom Bamboo Fun Pen. Jag hade sån tur garanti, kunde lämna in den på lagning och då dem inte kunde laga den fick jag hem den jag har idag. Sjukt vilken vinst jag gick mot!
Den här ritplattan fungerar som klockan och det krånglar ingenting, vilket jag är fruktansvärt glad och tacksam för. När tekniken inte fungerar kan jag bära nerverna utanpå skinnet haha!
Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️
Började själv med en Wacom bamboo (pen?) som byttes ut mot en Intuos5 medium touch för snart 1½ år sen. Ångrar litegrann att jag valde touch, hade kunnat spara pengar och samtidigt undvikit en funktion som egentligen bara är ivägen. Pennstiften går av någon anledning åt betydligt snabbare än vad det gjorde på min bamboo också, men det kan ha med min tecknarstil att göra.
Har har inte haft några problem och över lag är jag ändå sjukt nöjd med den. Rekomenderas ifall det finns resurser. Dock vet jag inte hur stor det är från fyran, så det är eventuellt ett fullt fungerande billigare alternativ
Jag vill dock inte påstå att jag håller pennan särskilt annorlunda. Ärligt talat vet jag inte vad det beror på, så det är trots allt möjligt att du har rätt.
Jag hade först en Wacom Bamboo, originalet. Nuförtiden använder jag bara iPad. iPad Air för tillfället.
Ha ha, nej, tyvärr kan jag inte dra ett streck. Däremot använder jag de här verktygen när jag retuscherar bilder.
iPad är suverän till det. Då kan jag dra med fingret direkt på bilderna. Mycket enklare och mer exakt än med dator. :-)
Det kan jag verkligen tänka mig. Jag är faktiskt ganska duktig på att redigera med mus och kan ibland tycka det är skönare och går snabbare.
Dock vore nog en padda mycket mer exakt som du säger. Åh, blir så sugen på en nu när det tas upp!
Börja med en iPad mini så kommer du billigast undan. Den är nästan 8 tum på diagonalen. Det är förmodligen inte långt ifrån din ritplatta. :-)
Hm… Nja, jag gillar nog mer tanken av att köpa en "rejäl" när det väl kommer till punkt. Det är roligare att vara helnöjd istället för halvnöjd och jag är mer inne i en större modell i så fall. Tycker det är för pilligt när dem är för små. Dock är det drygt när de är för stora också.
Det finns många som har både stora och mini och som ändå nästan bara använder mini för att de älskar den. De tycker den har det perfekta formatet.
I och med att du dels kan hålla den bekvämt med en hand och dels kan zooma in som du vill så kan det nog funka rätt bra.
Jag ska tillägga att jag inte har en iPad mini själv. Det här är bara vad jag har läst av dem som älskar att arbeta med den.
Ja, de fungerar precis likadant.
Använder en Wacom Bamboo Pen som jag är supernöjd med, men saknar Fun pen and touch's touch (låter lite dumt xD) så skall byta snart.
Glada hälsningar från lilla mig! 
#21 Oh, herregud, märkte först nu att jag skrev helt fel! xD
Jag fick låna en väns Fun pen and touch i några dagar innan jag skaffade min Pen. Och jag menade att jag gillade Fun pen and touch just för att den hade touch (men inte bara för det, jag gillade ju också att rita med den).
Glada hälsningar från lilla mig! 
#6 Nej jag kan intyga att han inte ens kan dra ett fint streck ;)
- Emmy,
Sajtvärd för Shetlandsponny på engelska versionen
#24: Men jag är ganska duktig på att hantera en linjal. :-)
Även jag har en Wacom Bamboo Fun Pen & Touch. ÄLSKAR DEN!!😍
Okej, så det enda negativa e väll USB-sladden, hade önskat att den varit trådlös, men tänker inte byta ut den så länge den fungerar👍
Har även en iPad Air, men har inte hittat en bra Stylus ännu, så ritar inget på den. Har kollat lite på Jot Pro stylusen däremot😊
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
#27 Inte funderat på att "uppgradera" plattan till trådlös? :) http://www.inet.se/produkt/6606366/wacom-wireless-kit
Jag har sedan ett år tillbaka en Intuos5 small (eller Intuos Pro som de verkar heta nu?). Är jättenöjd med den! Hade innan en Graphire4 i en massa år, och pennan till Intuos:en är helt klart skönare att hålla i. :)
//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner
Jag har en wacom bamboo fun pen & touch small :-)
Jag har en Wacom Intous Pen & Touch Small. 🙂
Jag kör med en intuos5 touch small. Helt underbar ;3
/ Line Kinnari
www.linekinnari.se - Portfolio
Ett år tror jag :) uppgraderade mig från en trust slimline design tablet tr7300 eller något sånt.
/ Line Kinnari
Haha, billigt men bra skräp :P
/ Line Kinnari
Dick en intuos touch eller något idag av mamma i julklapp :3 älskar den än så länge! :D
Jag har en Wacom Bamboo Fun Pen & Touch, som jag fick igår (på julafton). :) Detta är min första, så jag är lite nybörjare ännu…
Lite tips om diverse grejor med den hade varit bra… ;D
#40 STORT GRATTIS TILL DIN NYA BEBIS! Hahaha nej, men, för att vara lite allvarlig nu då. Det är egentligen lättare att hjälpa om du gör inlägg och trådar för detta så man kan hjälpa för varje problem och hinder du stöter på. Vi finns här för dig! :D
**Haha, tack! <3
**
Jo, det är det säkert, skriver det där sen istället! ;)
Wacom Intuos 3 från cirkus 2006. Den har fått en hel del stryk genom åren… Sladden avbiten två gånger, pennan uppäten en gång (köpte ny). Sugen på att köpa en nyare modell.
Jag ritar aldrig, men när jag gör det har jag bara Sketchbook Pro för IPad.. Haha
Jag har en Intuos creative pen & touch small - riktigt bra! 🙂 jag har dock inte lärt mig hur man ställer in den ordentligt än… 🤔
Förut hade jag en wacom bamboo fun - hatade skiten 🤐 all respekt till de som kan använda den.
Tassy, jag är helt inne på samma linje. Skillnaden på Intuos och Bamboo är milsvid. :)
Jag har en Wacom Bamboo A6, köpt 2008 :)