Fotorealistisk iPad-målning av Morgan Freeman
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Med ProCreate går det att spela in varenda penseldrag. Det har Kyle Lambert gjort när han målade av Morgan Freeman. Det tog ungefär fyra arbetsveckor att göra den. Njut.
Och med en wacom och en dator hade det inte tagit mer än några dagar på sin höjd. Jag förstår inte riktigt hypen… :)
Jag skulle kanske formulerat mig lite mer utförligt; Jag förstår inte iPad-hypen riktigt… jag har sett det tipsas om plattan "ett par gånger" här på sidan och jag anser inte att det är ett så lämpligt verktyg som det framställs som. Inte för att -lära sig-. Det är en sak att sätta sig med ett kunskapsbagage extraordinaire och göra något fantastiskt med mediokra verktyg. En helt annan sak att tipsa gröngölingar om att det är värt att lägga pengarna på ett sådant mediokert verktyg som inte underlättar skapandeprocessen/lärandeprocessen. Det finns ingen anledning. En rolig leksak och ett vettigt arbetsredskap är två olika saker. Att jag kan göra i Paint det jag kan göra i Photoshop innebär inte att det är vad jag anser är vettigt vare sig när det gäller tidsåtgång eller krångelfaktor.
Konstnärskapet handlar om att utmana sig själv många gånger, men man kanske ska börja med grunderna istället för att skjuta sig själv i foten på den tekniska biten. :)
#4: Har du använt iPad mycket?
#4 Jag förstår din poäng. Däremot tror jag absolut det är en smaksak. Att använda iPad eller dator-mus, dator-ritplatta, etc, är en form av digital konst. Inget som säger vad som är "grunden" eller inte, även om det kanske är ritplattan som kom först. Fast då vinner inte det argumentet i alla fall då det faktiskt är touchpads via telefoni som kom först (om jag inte misstar mig?).
Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️
#5 Tillräckligt. Eller vill du veta i antal timmar? Jag vill ställa motfrågan "hur mycket erfarenhet har du av digitalt målande?" vilket är en relevant fråga och inte ett personangrepp.
#11: På vilket sätt är iPad undermålig som verktyg jämfört med ritplattor och en dator? Jag kan inte rita ett snyggt streck vare sig med penna eller något annat. Det är ingen skillnad mellan digitalt och papper. Jag har aldrig fått till det.
Tänk dig att någon säger till dig att Instagram är ett bra program att redigera foton i, och ett bra sätt att lära sig redigera foton. Det är på den nivån det är.
Nu tappade du bort mig. Instagram var inte ett bildredigeringsprogram över huvud taget när jag provade det. Det hade bara ett gäng filter. Hur menar du att det är jämförbart med iPad som ritverktyg?
Jodå. Du fattade precis vad min poäng var. :)
#15: Nej, kom igen nu. Jag har en dator med ritplatta och jag har en iPad med stylus. Jag har Photoshop och Pixelmator till datorn och jag har Procreate, Sketches, Sketchbook Pro, Paper, med mera, till iPad. Jag vet hur programmen fungerar och hur man använder både iPad och datorn. Berätta vad du tycker gör iPad till ett dåligt ritverktyg jämfört med dator med ritplatta. Vad är det du tycker jag vinner på att använda datorn i stället till att rita med iPad? Eller vad förlorar jag på att använda iPad?
Du har tydligen en åsikt baserat på.. något. Jag har min åsikt baserat på att jag testat programmet och har bred och lång erfarenhet av det användningsområde som är aktuellt, har testat otaliga hårdvaror, mjukvaror, riktiga verktyg och stilar… Jag ser ingen anledning till varför jag skulle ta mig tid att diskutera med någon som inte är det minsta intresserad av att ta till sig det jag har att säga. Jag har sagt vad jag tycker och varför. Jag tänker inte lägga en timme på att förtydliga det mer när jag känner att jag fått fram min poäng. Jag hoppas bara att folk är lite källkritiska när de söker info om vilket verktyg de bör skaffa. Sen beror det väl på om man ritar för rekreation eller ha högre mål. För det senare bör man kanske vända sig till branschfolk och kolla vad de använder… för det första kan det nog kvitta. Lev väl!
Det var just källkritisk jag försökte vara. Nu vet jag fortfarande inte varför jag inte ska välja iPad. Inte om det är en fundamental brist i den som plattform, inte om det är apparna som inte räcker, inte om det är något helt annat. Tack för klargörandet.