Digital konst iFokus

Digital konst

Etikettberättelser
Läst 1655 ggr
[[AcsJulia]]
4

Acsjulia, Maries tråd

Vilken otroligt rolig ny sajt du bjuder på, Lovisa! :D Jag tänkte ta och presentera mig och skapa min egen teckningstråd. Hoppas det är okej? :3 Mitt namn är Marie, ett rätt ovanligt gammalt namn för mina 18 år fyllda..! Jag brinner för hästar och har växt upp med en penna i handen. Idag går jag andra året på Bild & form i Gävle och senaste året har jag åter tagit upp det digitala målandet (som aldrig föll mig i smaken när jag fick min ritplatta för 5 år sedan) och plötsligt insåg min lathet hur smidigt det är att slippa kladda med färgtuber och pennväss..! >w

[[AcsJulia]]
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

22/10-12 Porträtt av ponny! Det här är alltså ungefär nivån jag höll traditionellt för lite mer än ett år sedan…

[[AcsJulia]]
2

18/12-12 Och så här såg det ut några månader senare digitalt… Jag har alltid tyckt att det är svårt att teckna med ritplatta eftersom jag inte har fått rätt respons… Liksom för hårt/klumpigt/otydligt!

[[AcsJulia]]
3

8/3-13 Pokémons blir det med jämna mellanrum också… 😎

[[AcsJulia]]
3

15/4-13 Ytterligare en Pokémon, Entei!

[[AcsJulia]]
3

28/5-13 En av de bilder jag var löjligt nöjd med när jag tecknade den! Här började jag äntligen få ordning på ritplattan efter mitt lååååånga uppehåll utan den..!

[[AcsJulia]]
2

10/6-13 Inser att jag inte klarar av att nyttja min "riktiga" stil digitalt, eftersom mina långa linjer blir darriga och allmänt skräpiga..! Tränar mycket och denna är bland annat från de träningssessionerna!

[[AcsJulia]]
3

1/8-13 Fortsätter träna digitalt och hittar mer balans i det hela… (Ursäkta det stora antalet skabbiga, oskuggade bilder, men jag tränade mest under en period…)

[[AcsJulia]]
3

22/9-13 Mycket illustrationer till min blogg har det blivit under tiden också..!

[[AcsJulia]]
3

24/9-13 Mer fanart..! Jag fortsätter träna mycket, men sparar väldigt få grejer…

[[AcsJulia]]
2

2/10-13 Spelar en så tecknar en..! ;) Det blev en del Zelda: Ocarina of Time ett tag och då blev teckningarna därefter…

[[AcsJulia]]
2

3/12-13 Lite OC's!

[[AcsJulia]]
3

22/12-13 Ytterligare en blogghäst! Denna gång en vacker fuxgrabb.

[MikeW]
0

Wow du är otroligt duktig! Ser jätte bra ut! :)

lili3337
0

Du är jätteduktig! Gillar speciellt shettisen i #7 Ser så otrolig muffig och go ut Kär

Glada hälsningar från lilla mig! Regnbåge

[[AcsJulia]]
0

#13 Tack så mycket! ❤️

[[AcsJulia]]
0

#14 Tack! Shettisar är något extra..! ;)

Urhasten
0

#8 Är helt underbar! :'D

Bra initiativ Marie! :)

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

[[AcsJulia]]
0

#17 Tack så mycket! ❤️ Det är lite "min" grej, men det är den stilen jag har svårast för digitalt… :I

[00emi07]
0

Jättefina bilder!! X)

[[AcsJulia]]
0

#19 Tack så mycket! ❤️

[00emi07]
0

#20 ingen orsak! (: