program att rita i
Hej jag har en ritplatta och hade Photoshop innan min dator kraschade men undrar om det finns några bra gratisprogram som ni kan tipsa om då jag vill börja rita digitalt igen och framförallt bli bättre på det :)
GIMP kan man med fördel rita i!
GIMP :)
Finns att ladda ned här: http://www.gimp.org/
Paint tool SAI Har för mig att der är gratis då alla personer som jag känner som ritar digitalt har fått det gratis :3
Paint Tool SAI är ett jättetrevligt program att arbeta med, lätt och tydligt med många olika funktioner som är roliga att experimentera med. Finns lite varstans på nätet (bl.a. videos på YT) om hur du går till väga för att ladda ner. :)
//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner
#4 då ska jag nog testa det :)
Jag använder Twisted Brush :) Finns att ladda ner en gratisversion och en betalversion(som har lite mer verktyg man kan använda i programet)
"Lycka och jubel att äga en pudel!"
Otroligt bra tips! Jag skulle testa Sai Paint Tool, personligen har jag aldrig fastnat för GIMP. Om du vill kan du lira Photoshop på en 30 dagars testmånad som dem erbjuder. Dock går det ut sedan och då kan det kännas lite trist. Roligt att du vill börja teckna digitalt igen! Ska bli spännande att få se massa bilder och verk! :)
Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️
#7 Du menar väl Paint Tool SAI . Då det inte finns en SAI paint Tool
#7 haha jaa ska testa det och tycker jag inte om det testar jag nog Twisted brush :) har haft ett sådant 30 dagars och tycker man vart så stressad när man bara hade den tiden eftersom jag håller på med många bilder samtidigt då jag vill göra alla ideer samtidigt xD
Men det finns jätte många gratis versooner so. Inte är 30 dagars tid. Paint Tool SAI är ett väldigt bra program och du blrde installer fulla versionen som finns att hitta på youtube helt gratis