Digital konst iFokus

Digital konst

Etikettprogram
Läst 404 ggr
Niklas
0

Recension av iPad-appen ProCreate

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Här är en kort recension och demonstration av iPad-appen ProCreate.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Urhasten
0

Haha, bara älskar hur han berättar. Vilken ton och klang! Kan bara jämföra med mig själv som mest låter gnällig och gäll. Nä, den här recensionen gjorde han bra. Man blir bra sugen på att börja fundera över vilket nästa inköp blir. Då har jag ändå en ritplatta av Wacom som jag är väldigt nöjd med.

Det som egentligen inte hör till saken, men som jag ändå känner är relevant intressant, är hur brett digital konst faktiskt är! Och genom att det finns ett enormt utbud av olika ritplattor, paddor, pennor, plattor, etc, så finns det flera olika metoder hur man kan skapa digitalt. Med en penna, finger eller någon trubbig liknande grej. 

Det tycker jag pekar mycket på att det inte är så ofattbart svårt att börja teckna digitalt som somliga säger. Man säger lätt "Det är för svårt", men jag menar, det är väl aldrig lätt att börja med en helt ny grej som att teckna med fingret ifall det aldrig hänt mer än som treåring, lekt i parkens sandlåda? Eller vänja sig att teckna på en ritplatta när man inte tecknat alls eller bara traditionellt sedan tidigare?

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

Niklas
1

Jag tror inte att det är svårare att börja digitalt än med papper. För mig skulle steget vara kortare.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Urhasten
0

När jag satt i nybörjare stadiet tyckte jag att det var svårt, men det är bara känslan tror jag. Om man förstår att det inte är knöligare än vad man gör den, tar hjälp, kommer man snabbt igång och lär sig hur sin teknik fungerar. 

Tur att sajten kunde komma till sin rätta må jag säga! :D

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️