Annons:
Etikettritplattor
Läst 1375 ggr
Mellux
2017-07-26 14:17

Ritplatta vilken? corel painter vs artrage lite?

Hej! 

Funderar på att köpa en ritplatta det står mellan Wacom Instuous Draw 152x95mm eller Wacom intuos art small 152x95mm 

===

Är det någon stor skillnad? Vilken skulle ni rekommendera? 

I Draw följer det med ArtRage Lite och i Art Corel Painter Essentials 5. Vilken utav de programmen är ''bäst''? /enklast att jobba med? Är mest värd? 

Jag är nybörjare har aldrig använt ritplatta förut. Hittar inga begagnade här jag bor så blir att köpa en ny.. 

Tacksam för snabba svar :D

Annons:
Mellux
2017-07-26 20:13
#1

ingen?

CamillaS
2017-07-27 11:10
#2

Som nybörjare så tror jag att du skulle bli nöjd med vilken du en väljer om man tänker på plattorna. Jag började själv med en väldigt enkel modell utav wacom som min första platta. Idag har jag en wacom Intuos pro 5 vilken jag är nöjd med. Den har helt ersatt min datormus och jag använder den hela tiden när jag surfar på min dator. Men även så ritar jag i Photoshop och redigerar bilder. Programmen ja, jag har inte så mycket erfarenhet av dom. Jag har sett Corelpainter hos en kompis och jag har även en gammal version hemma utav Art rage. Spontant skulle jag nog valt Corelpanter pga att det programmet ser proffsigare ut och kan nog göra mer i t.ex bildredigering och tror även det går bra att rita i. Det andra programmet tycker jag liknar mer ett program som man enbart ritar i. 🙂

Niklas
2017-09-11 10:34
#3

Om du har en Mac och iPad kan du använda den som ritplatta.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: