Annons:
Etikettdigital-konst-ifokus
Läst 1295 ggr
Rinketonke
11/4/16, 9:16 PM

Är min konst värd något?

Hej, jag är osäker på hur mycket min konst är värd. Blir glad om någon kan ge mig en realistisk summa som jag skulle kunna sälja min konst för.

Här är några exempel på min konst.

Annons:
vendelay
11/4/16, 9:23 PM
#1

Jag kan ingenting om sånt här men ett tips skulle ju kunna vara att lägga ut konstverk på en sajt med budgivning. Värdet på konsten bestäms väl av den som köper det, skulle jag säga. Fast som sagt, jag kan ingenting om konst!

(Psst… Fåglarna är supergulliga!)

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

mangemani4
11/4/16, 9:25 PM
#2

svårt att säga. gäller nog att hitta rätt köpare. rätt köpare kan nog ge en hel del.

samma som med min ärvda gamla tennsoldats samling på ett antal 10 000(minus allt det jag själv har gjort och köpt), för den oerfarne och vanliga människan så är den noll värd, men jag vet, efter värdering, att det finns folk nere i tex stockholm, som värderar den på uppåt 1 miljon kronor och jag skulle lätt kunna få den såld(vilket jag absolut inte kommer att sälja då den tillhörde min morfar samt att jag har intresset) om jag säljer den till någon utav dessa människor.

så det handlar om att hitta rätt köpare.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

Achatina
11/4/16, 9:39 PM
#3

Du kan ju pröva att lägga ut bilder du gjort på deviantart, de har ju en köp och sälj funktion där, även om de kanske tar lite i provision (fast det gör ju alla sidor, kostar ju att annonsera på blocket osv). Om du kan rita hundar, katter och/eller hästar så tror jag att du skulle kunna tjäna lite på att sälja custom made bilder åt folk på diverse djurspel typ furry-paws. En av mina bekanta använder twitter, publicerar sina verk där som ett portfolio och blir kontaktad av folk som vill beställa bilder av honom. Kan vara bra att skaffa ett paypal konto om du inte redan har ett.

Rinketonke
11/4/16, 10:26 PM
#4

Tack för era svar :) jag kanske ska starta en egen sajt där jag säljer konsten! Skulle ju vara en bra idé, har dessutom Deviantart men det är en så stor sajt så bara de populäraste konstverken brukar synas.

TjockaBerta
11/4/16, 10:38 PM
#5

Väldigt snyggt. Om jag gillade motivet skulle jag lätt betala ,500:- för en teckning. Vad är ditt pris?

>>>Malum domesticum<<<

Achatina
11/5/16, 2:37 PM
#6

#4 Nejdå, gör man bara bra sökord dyker det upp så att folk hittar till en. Har fått många av mina bilder uppmärksammade utan att ha ansträngt mig ett dugg, inte mer än till att komma på kreativa sökord, som inte ljuger om vad bilden föreställer men inte är sådär uppenbara ändå. Typ din bild på nymfparakiterna är det ju logiskt att ha sökord som "bird, cockatiel" eller så öser man på med "bird, cockatiel, pet bird, red, grey, white, yellow, animal, animals, wings, spots, horns, feathers, claws, creature, creatures, pet, pets, calm, sitting, male, female" osv. Så att folk som bara sitter och söker på typ "horns" för att se balla bilder på antiloper eller vad som helst hittar den bilden och diggar den ändå, även om det primärt inte var det som de letade efter så kan den ju vara precis det som de letat efter ändå.

Annons:
Rinketonke
11/5/16, 4:28 PM
#7

#5 Härligt att höra, jag börjar nog med 300  för sålde en bild till en bekant för det priset.

#6 Kan åtminstone testa det, men måste man inte vara core member för att sälja till bestämt pris? eller?

Upp till toppen
Annons: