Annons:
Etikettnybörjare
Läst 1113 ggr
Hästbäst
2016-02-18 10:18

Använda Gimp

Hej! Jag undrar hur man får upp ett nytt lager och hur man snabbt byter i Gimp. Jag har sett att vissa får upp en lager ruta där de ser vilka lager de har och de snabbt kan byta, men det får inte jag. Det skulle vara snällt om någon kunde hjälpa mig. Jag vill också ladda ner bra hår borstar till Gimp men vet inte vart det finns.

Hästar är våra bästa vänner

Annons:
Zolah
2016-02-18 13:50
#1

Jag använder inte gimp själv ( leker med SAI, photoshop och testar mig fram med Krita som är gratis )

MEN oftast i program finns det en flik som heter windows, där kan man ibland hitta tex layers och då måste du 'slå på' den för att det ska visas

Zambody
2016-03-23 10:20
#2

Hej,

Gimp är ett program som utvecklats enormt under några år. Har använt det i flera digitalfotokurser för bidredigering. Du kan hitta några videolektioner jag spelat in på min websida. www.hjeltman.se under foto i menyn.

Lycka till

Hästbäst
2016-03-23 12:58
#3

Tack för hjälpen! Vet hur man öppnar lager nu. Men när man uppdaterar känns det inte som något förändras.

Hästar är våra bästa vänner

iMacKalle
2016-04-26 17:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5
#4

Gimp använder jag ofta när jag vill ha häftiga textloggor och skicka Gimp.Giffar som glittrar som man kan använda som signaturer i mejl när man mejlar till kompisar barn och barnbarn.


Hästbäst
2016-04-28 18:58
#5

#4 Coolt! Hur gör man sådana?

Hästar är våra bästa vänner

iMacKalle
2016-04-28 20:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Hej Hästbäst.

Jag hjälper dig om du har en mac-dator Jag har aldrig arbetat i window.

Ladda ner Gimp för Mac eller Window här  http://www.gimpusers.com/downloads

Sedan går du in på GimpChat och klickar på Gimp Scripts&Plug-Ins (Se A) Sedan laddar du ner Scriptet  "Bling Text Logo" från (B)

Nu gäller det att du vet var du skall lägga scriptet på din Window-dator det vet inte jag. Mac:en kan jag allt om.

Det är viktigt att du vet vilken dator-version du kör på annars kan Gimp börja vägra lyda din nerladdning.

http://gimpchat.com

När du gjort allt detta så återkommer du så skall jag instruera dig vidare.


Annons:
Upp till toppen
Annons: