Annons:
Etikettwork-in-progress
Läst 1278 ggr
Zolah
9/11/15, 11:47 PM

WIP - Zolah mash up

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

bestämde mig att göra en ny Avatar där jag blandar ihop alla andra jag som jag använt :3

så en blandning av en alv, enhörning och pegasus - typ, enhörningsalvscentaur?

Annons:
Zabbio
9/20/15, 8:49 PM
#1

Nice! :) Fast bakbenet som är lyft känns lite märkligt :) Och kotan/karleden på lyfta frambenet är väldigt lång.
Sen undrar jag om den kan flyga med vingarna på människo-torson (alv-torson?) :P

Men det är ju konstnärlig frihet och stil också ;) Gillar hur du gör håret.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Zolah
9/21/15, 2:24 PM
#2

Jag vet att bakbenet är knäppt, har fått massa taskiga kommentarer som gjort tat jag tappat lite lusten att fortsätta just nu  ( alla tycker det er ut som en snopp, TYVM världen xP )

Vad är det för något? jag ritar typ 90% ponies och är urkass på häst/get anatomi.

Ur min egen logiska synvinkel inte alls, men lär nog finnas nån bild i framtiden då hon gör det, skulle nog tro dock att det är med med magi än äkta flyg att göra xD

Man kan inte gå allt för logiskt inpå fantasy varelser :3

men tack för input iafl, ska nog göra om benet senare då j ag känner för att fortsätta. är bara off nu nä jag fått taskiga kommentarer på andra platser

Zabbio
9/21/15, 7:14 PM
#3

Ok, tja, snopp var ju inte vad jag tänkte.. bara att den liksom fattades en led :P

Karleden är leden mellan  hoven (klöven) och leden ovanför :)

Nejdå, man får vara ologisk också :P

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

horribleatnames
10/4/15, 9:35 AM
#4

Jag tycker enhörningsalvcentauren är fin. Skit i dom taskiga kommentarerna så mycket du kan och kör hårt! Den är ju in the works och inte färdig än 🙂

"Hur mycket oftare blir man inte stungen av en ros än bränd av en nässla"
Selma Lagerlöf

http://rangerkotesillustrations.tumblr.com/

Zolah
10/7/15, 4:15 PM
#5

Hejsan, ledsen för sent svar!

Har just kommit från en rätt intensiv kurs som heter schoolism - ska skriva en artikel om det sedan :)

#3

Ledsen om det lät som jag menade att du var en av dom, det är andra personer som bråkat om det - så jag kände att jag tappade lusten.
 Men kommer nog starta om med den nu när jag varit på kurs ^^

får undersöka och se vad jag kan hitta, men tror jag kommer i värsta fall ta den informationen i nästa bild. Ibland så känns det bättre att göra klart en bild som man redan gjort fel " fel " än att försöka rätta det ? vet du hur jag menar?

#4

Tack så mycket :)

och Jo det ska jag, är lite 'påfylld' med ideer och 'känsla' nu ^^

Zabbio
10/21/15, 9:34 AM
#6

#5 Ingen fara, jag såg att  du skrivit ''andra'' i meningen ;)
Jag vet hur det känns. Bad om kritik på en bild, och fick inte så mycket, men ändå väldigt bra kritik. Konstruktivt, bra ton osv. Och tappade ändå lusten TOTALT! 
Nu känns det som att bilden suger :P
Hade också problem med den grundläggande strukturen, fast i ett ansikte.. jobbade med den, spegelvände och missade ändå helt. Sen när jag till slut fick tipset att göra en centerline och  kolla så såg jag hur snett det var..och nu har jag ingen lust mer :P Fick nån kommentar om färg också, att jag ''borde studera färgteori''.. tyvärr säger inte det mig något alls, tycker jag ser på tutorials och läser färgteori hela tiden, så kunde inte få något konkret ut av rådet känner jag :) (kanske lite som att få ''det ser fel ut''.. om bakbenet. Blir ju inget konkret av det)

Förstår hur du menar, själv bara slänger jag allt när jag tröttnar.. är jättedålig på att fortsätta. Men försöker komma ihåg kritik och tips :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Annons:
Upp till toppen
Annons: