Annons:
Etikettdigital-konst-ifokus
Läst 1576 ggr
Romancelove
2015-04-26 20:23

Bästa gratis ritprogrammet.

Hejsan!

Har använt ett gratis program nu ganska länge och jag är nöjd med det. Men, det skulle vara kul och se om jag hittar något annat program som jag kanske gillar! Så bomba mig med dom bästa gratis ritprogrammen ni vet :D Anledningen till varför jag använder gratis ritprogram är för att jag känner mig inte riktigt redo för något värsting program ännu, känner att jag inte ritar så pass bra för att kunna använda alla verktygen som kommer med sånna program x)

M.V.H Mimmi och dom 5 marsvinen

 

Annons:
Saltwater
2015-05-04 12:12
#1

Jag använder Gimp 2.8, det är faktiskt ganska underskattat enligt mig! Så fort man förstår sig på det så är det väldigt enkelt att rita i. Det finns även tutorials över hela internet i video, bild eller text format då det kan vara lite svårt att förstå det i början :3

Zabbio
2015-05-28 11:15
#3

Jag har nyligen testat Krita :) Mycket bra program!

https://krita.org/

Vilket program har du nu?

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Hiro
2015-07-30 18:32
#4

#2 Hur laddar man ned det egentligen och får det att starta? Jag har laddat ned tre olika men alla är zip filer eller någon annan typ av film som inte går att öppna, kunde inte heller hitta någon information HUR man laddade ned och startade upp det :/

luckydragonriderkin
2015-08-27 14:56
#5

GIMP ;-)

I like to draw *u* Skicka ett DM om du har några frågor C:

[MikeW]
2015-09-12 18:44
#6

Gimp är väldigt bra fast det tråkiga med det är att de inte är kapabelt med ritplatta.. Så har själv slutat använda det pga den detaljen :P

Annons:
Zolah
2015-09-12 21:57
#7

Krita ska vara väldigt bra men jag vet inte hur bra då jag inte kommit in på den så mycket själv, däremot har jag sett vad folk har skapat i krita!

- Helt gratis är det också :)

Upp till toppen
Annons: