Annons:
Etikettdigital-konst-ifokus
Läst 1222 ggr
[diffus]
2015-02-26 16:51

Utskrifter av digital konst

Jag funderar lite över det här med att göra utskrifter av digital konst. Alltså ordentliga, kvalitativa utskrifter i form av digitaltryck, konsttryck och liknande. Nu pratar vi om en blygsam skala på kanske 1-5 st utskrifter på A4/A3.

Det finns ju idag ett brett utbud av onlinetryckerier där man enkelt kan göra utskrifter och förstoringar av sina fotografier på fotopapper. För detta ändamål har jag tidigare använt Fujidirekt, Crimson, Photobox etc. Men hur är det med konsttryck/digitaltryck? Bör man undvika att skriva ut sin digitala konst på fotopapper och i sådant fall; varför?

Vet ni någon bra onlinetjänst för detta så får ni gärna komma med tips. Annars får jag anta att det är lokala tryckerier som gäller.

Annons:
Urhasten
2015-02-26 20:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#1

Det här har jag skrivit ut med min fotoskrivare hemma, A4 storlek och 10x15. 300 px/Inch fungerar utmärkt och kvalitén är skyhög. Kan jag det hemma utan problem bör du hitta något online som levererar minst lika bra! 🙂

Man tänker att jag bör veta något bra ställe, men eftersom jag skriver ut själv är jag tyvärr inte så insatt.

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

Urhasten
2015-02-26 20:21
#2

*Mobilbilder*

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

vevve89
2015-03-19 09:38
#3

Crimson.se gör kanonutskrifter

Joppo
2015-03-22 16:56
#4

Jag gillar också Crimson. Jag har skrivit ut både foton och digitalt skapade  bilder därifrån och resultatet har genomgående hållit väldigt hög klass.

Upp till toppen
Annons: