Annons:
Etikettritplattor
Läst 931 ggr
Emmy
2014-10-08 13:29

Wacom Intuos Pen & Touch

Finns det någon här som använder sig av denna ritplatta? Vad tycker ni om den, negativt och positivt. Vad är bäst med den? Vad använder ni den till?

Annons:
Emmy
2014-10-08 13:59
#1

Har nu även kikat på Wacom Intuos Pro, vad anser ni om den? Den tycker jag verkade alla gånger bättre än Pen and Touch.

[MikeW]
2014-10-08 16:12
#2

Jag har en intuos pen & touch, medium size. Älskar den, fast använder aldrig touch. Den är bara ivägen. Om du inte heller kommer använda den så köp utan touch, mycket billigare.

Fast denna kan sluta fungera lite ofta för mig iaf, men jag har en backup fil som jag bara öppnar när den slutar funka så funkar den igen på en gång.
Så ifall du köper denna så rekomenderar jag att så fort den funkar normalt så gör du en backup fil som du kan öppna när som helst.

Kadoor
2014-10-11 22:17
#3

Jag har en Intous Pro, tycker om den! Dock är det en del krångel när man kopplar in den, ibland hittar datorn inte plattan osv… Men funktionerna är super, älskar att man kan vrida och zooma in med plattan, vill man zooma in på ett visst ställe slipper man hålla på och byta mellan olika verktyg osv. Utan kan fortsätta måla direkt, det hela blir mycket smidigare. :)
Och tycker om att man kan måla från olika vinklar på bilden, alltså att man kan vrida den på olika sätt. Det ger lite mer frihet osv. ^^ Man kan också ställa in snabbfunktioner via knapparna och man kan ha touch ifall man vill. Använder inte touchen, så det är bra att man kan stänga av den! Så den är inte i vägen på något sätt. Och man märker om man råkar sätta igång touchen, för det kommer upp en ruta som försvinner efter några sekunder. ;)

#2 Hur gör man en backup? Jag skulle behöva det haha. Min platta slutar ofta fungera om man kopplar ur den och inte använder den, men sedan sätter in den när datorn är igång. Då hittar min dator inte plattan, utan man måste starta om skiten.. Ibland behöver jag göra det flera gånger! Det är väldigt irriterande. Är det så din gör också? :(

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Kadoor
2014-10-11 22:18
#4

Man kan även ha plattan trådlös ifall man vill!

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Upp till toppen
Annons: