Annons:
Etikettinspiration
Läst 986 ggr
Whaleshark
2014-08-25 16:31

En Bild Om Dagen, Tema hjälp

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tjena!
Nu med skolstarten den 1a sept, hade jag tänkt dra igång hårt med lite träning. Jag hade tänkt ta mig an "en bild om dagen/ett år" utmaningen.

Men för att rita en gång om dagen behöver man ju något att rita också. Jag har redan planerat fylla vissa månader med 30-day challange, vilket är en bild om dagen i en månad efter ett visst tema. Men som det ser ut har jag bara några månader med tema.
Har ni några teman som jag kan använda? En vecka, en månad, dags teman.

Jag skriver ned det jag har så ni kanske ser liknande. Jag vill försöka sprida ut för att täcka så många områden som möjligt, människor/djur/omgivning/byggnader/Fordon/Handlingar/etc.

  • 1 porträtt om dagen/30 dagar

  • 1 monster om dagen/30 dagar

  • 1 pokemon om dagen/30 dagar -> full pokedex*

  • 1 pose om dagen/30 dagar

  • 1 maskin om dagen/30 dagar

  • 1 kort  dags-serie, 30 dagar**

*Pokemon tar jag antingen 30 dagar eller generationsvis, för att inte täcka två år av pokemon.
**Sådanna utan innehåll som man hittar i dagstidningar. För att arbeta på att "hålla stil".

Alla teman funkar för mig så länge det går att hålla i ett tag. Film tema; en hobbit om dagen. Till ett material om dagen; läder, metall, glas. Etc.

Ni får också gärna hänga på om ni inte redan gör en sån utmaning, då kan vi jämföra hur vi tycker utvecklingen månad för månad har gått! :)

Thunder Rolled, it rolled a six
- Guards! Guards!

Annons:
Kadoor
2014-08-25 18:11
#1

Låter spännande ju! :D fick lite tips nu, har en sådan ritlust men ingen aning om vad jag kan rita/måla. Så kanske ska testa det, om jag orkar komma igång. Haha.. xD
Tips på vad du kan måla(det kanske märks att jag gillar att måla djur haha):

  • Ugglor(finns ju olika raser/typer(vad det nu kallas) som du kan måla)
  • Olika typer av andra fåglar
  • Övriga djur
  • Drakar
  • Olika reptiler

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Kadoor
2014-08-25 18:11
#2

Snygg uggla btw! :)

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Whaleshark
2014-08-25 19:57
#3

#Kadoor

1. Mm, det låter jätte spännande ! :D  Jaa, du kan ha något där med ugglor. Funderar på om jag i så fall ska göra det så att varje dag i 1djur/30dagar ska göra som en skiss samling av dagens djur, eller om man ska designera en månad åt ett djur. Hmm.. Tja, jag kan lägga det på listan iallafall och se vad jag gör :D

Kanske kan göra en drak-månad också.  Då gör jag nog en temadrake varje dag. Så teman kanske är "pytteliten" eller "husdrake", mer annorlunda drakar.

2. Tack!!

Thunder Rolled, it rolled a six
- Guards! Guards!

Kadoor
2014-08-25 20:50
#4

#3 Ugglor är skitkul att måla, så om jag tar mig an detta så får ugglorna vara med någon månad! ;D
Låter kul med annorlunda drakar, kanske ska ta och testa det också(tack för tipset btw!). Lite kul att göra drakar som man kanske inte tänker sig i vanliga fall. :)

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

choiicho
2014-08-28 01:41
#5

Jag skulle verkligen vilja göra detta. Har försökt en gång. Men har jätte svårt att få det gjort. Finner verkligen ingen tid vissa dagar. Så failar väldigt snabbt =/

Cahira
2014-08-28 02:26
#6

Ett djur/dag i 30 dagar 
En karaktär i olika positioner/dag/vecka (4 karaktärer)
Ett akutdjur för dagar med lite tid (t.ex. en gnagare)
30 existerande disneykaraktärer
30 bakgrunder
30 fåglar (Effektfullt om det är på samma arbetsyta)
30 djurungar (samma djurslag som valdes i första förslaget?)

Det är väl så långt mitt huvud kan komma. ^^ Även om du ritar samma sak så är det ju kul att se sig utvecklas!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Whaleshark
2014-08-28 20:21
#7

#5 Jo jag försökte en 30 dagar sak tidigare, men det föll isär efter 4 dagar för att jag inte hade tid. Men nu jeklar ska jag försöka igen. och jag ska ta mig tid. Har satt att jag ska rita mellan 10min-3h varje dag, så att vissa bara blir skisser om jag verkligen inte har tid. Det kanske hjälper, man får hoppas

#6
Tack, det där var ena intressanta idéer. Speciellt Disney och bakgrunder. Håller på att sätta ihop listan för ett år nu.

Thunder Rolled, it rolled a six
- Guards! Guards!

Cahira
2014-08-29 01:04
#8

Med tanke på ditt nick, havsdjur kanske? 

sjöstjärna, sjöko, sjölejon, delfin, val, haj, utter, och gud vet vad! :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Whaleshark
2014-08-31 15:17
#9

Ja då har jag allt jag behöver för nu och ett år frammåt.

Jag tänkte göra en ny tråd för själva bilderna så tråden kan låsas. Om det inte är någon som vill fylla på med idéer och ha som en slags idétank.

Tack :D det ska bli spännande, börjar imorgon!

Thunder Rolled, it rolled a six
- Guards! Guards!

choiicho
2014-08-31 23:24
#10

Ska lätt följa dig när du gör denna! :D Kanske kan vara en push till att göra det själv.

Upp till toppen
Annons: