Annons:
Etikettritplattor
Läst 1101 ggr
[luneri]
2014-06-23 16:48

Köpa ritplatta

Oj vilken bra ifokussajt! Visste inte om att den här fanns 🙂

Nu ställer jag samma fråga som i kosntnärer iFokus

Jag funderar på att köpa en ritplatta och försöka lära mig digital färgläggning som jag undviktit hittils. Tror det kan vara bra att kunna, och en ritplatta underlättar definitivt då jag är så trött på att få fina linjer med hjälp av musen… 

Har ni tips på vad jag ska tänka på vad gäller ritplattor? 

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/184726-wacom_intuos_pen_small&atcl=search:result

Den här har rätt bra pris, men jag vet inte vad mer jag behöver känna till vad gäller kvalitet och för och nackdelar med ritplattor. Är den bra eller bör jag satsa på en dyrare?

Annons:
RebeccaG
2014-06-23 18:59
#1

Den du angett i länken är en nyare version av min gamla trotjänare😊
Jag har en äldre Wacom hemma jag är supernöjd med, så jag säger Go for it👍

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

Zolah
2014-06-24 10:34
#2

wacom är generellt ett bra märke :) har själv wacom pen and fun. det som rekomenderas från mitt håll är att skaffa en medium , inte mindre.

Raspberrie
2014-06-24 19:32
#3

Jag har exakt en sådan och är nöjd med den. Då jag oftast har rörigt på mitt skrivbord så är det enkelt att ha en liten, och den är även enkel att få med sig. Jag har haft min i lite mer än ett halvår och har funkat problemfritt. Dock så är det så att har du pennan i högra hörnet på ritplattan så är den i högra hörnet på datorskärmen, då jag tycker att min gamla var skönare. (På den liknade mer datormusen, man behövde inte hålla pennan i högre hörnet för att rita där.) Men det är inget problem längre, även inställningarna på plattan är enkla enligt mig. 🙂

[luneri]
2014-06-25 10:42
#4

Okej, tack för era åsikter! Då kör jag på den 🙂 Fast först ska jag bara bli lite mer bekant med photoshop så att jag vet att jag kommer fortsätta med digital redigering och färgläggning.

Upp till toppen
Annons: