Annons:
Etikettskisser-sketcher
Läst 1707 ggr
Kadoor
2014-06-19 21:17

Häst- Kritik

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!
Satte mig ner och började på en häst. Men jag är så himla osäker på om anatomin ser rätt ut, vill gärna att det ska vara helt bra innan jag börjar med färgläggningen. Vad tycker ni? Själv tycker jag att det ser sådär ut, men jag är så dålig på att se själv hur anatomin ska vara efter ett tag, så tips uppskattas.
Kan även tillägga att taglet bara är slarvigt utritat så länge, jag bara ville rita ut vart det på ett ungefär ska vara. Så det kommer inte se ut så när bilden är klar! ;) Angående benen(som är halva, haha) så får jag inte till hovarna alls, ska försöka pilla med det. Men har ni tips på hur man får till hovar så tas de gärna emot också!

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Annons:
Kadoor
2014-06-19 21:18
#1

Kan tillägga att huvudet ser helt skevt ut, är minst nöjd med det. Men kom gärna med konstruktiv kritik så blir jag glad!

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Kadoor
2014-06-21 14:05
#2

Ingen?

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

[MikeW]
2014-06-21 20:26
#3

Denna sidan är ganska död ibland =P vänta en eller två dagar så får du något svar ^^ du kan prova på teckning.ifokus också om du vill.

Jag har aldrig ritat hästar så jag är inte den bästa att ge kritik :P men kan väl säga att kroppen på höger sida av ansiktet ser lite tjockt ut. Kanske göra det mindre? eller flytta ut ansiktet lite mer till höger.. 

I unno xP hästar är inte min grej :P

Kadoor
2014-06-21 20:32
#4

Okej, jag har märkt det haha… Får väl göra det! xD

Låter rimligt, tycker också att den ser lite tjock ut men fick inte till det. Får väl försöka göra någonting åt det när jag orkar. ;)

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Molekylflickan
2014-06-22 10:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Jag har tittat in här utan att skriva något, förlåt. Har inte hunnit…

Ritar mycket hästar så får se vad jag kan ge för kritik och tips. Om det blir mycket får du inte bli ledsen, jag tycker att den där hästen är både söt och charmig - lite seriefigursaktig. Du skulle kunna göra något riktigt fint av honom om du bara kollar in anatomin en extra gåg tror jag ;)

Om det är realism du vill ha, tycker jag att du lyckats jättebra med bogen. Jag hatar den delen av en häst.  Bogen är inte min starkaste sida.

Det kan vara bra att skissa alla kroppsdelar innan du ritar så att du inte får för stor bak som du råkat få här. Rita en cirkel, därefter ett ägg som ligger ner, den ska haka fast i cirkeln ganska ordentligt och efter det ägget kommer en cirkel igen (även den hakar fast i ägget). Cirkel, ägg, cirkel - bak, mage, bog.

Dem kan du tänka 3D på och vrida hur som helst så att din häst ses från olika vinklar. Benen brukar jag kapa av ibland, precis som du xD Hovar är verkligen inte kul att rita om man inte vet exakt hur de ser ut och det vet inte jag :P

Tänk att du skissar dem och vrider dem i 3D där med.

Lycka till!

Kom ihåg att inte ta det där som mycket. Jag tycker att hästen är superfin och jättegullig. Jag gav bara lite tips på vad du kan tänka på, så blir den ännu bättre! Någon direkt kritik har jag inte riktigt, den är fin som den är :D

Visar en snabb skiss här också, så att du förstår vad jag menar med att skissa upp. Tänk att alltihop är i 3D och kan vridas, så kan du snabbt bygga upp en jättesnygg häst i alla möjliga vinklar!

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

Zolah
2014-06-22 11:24
#6

Jag är här nästan varje dag men känner att jag inte kan ge så mycket kritik på just hästar - jag tecknar bara ponies ( alltså serie ponies ). Så jag hade hoppats på att nån annan skulle svara

Ledsen att det är så tyst just nu, försöker göra lite trådar då och då för att det ska finnas nåt att skriva och läsa :)

Annons:
Molekylflickan
2014-06-22 12:03
#7

Känner mig hemsk för att jag gav så mycket kritik… :s :(

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

Zolah
2014-06-22 12:06
#8

#7

Kritik är alltid bra OM det är konstruktiv kritik :) bättre att vara ordentlig än ' jamen mer cirklar.. ' jag tycker det generellt är otrevligare :P

Kadoor
2014-06-22 14:24
#9

#7 Håller med #8, det gör ingenting om det blir mycket. Hellre ordentligt så att man kan förbättra så mycket som möjligt. Så jag blir bara glad för alla tips jag kan få. Har du fler så tas de tacksamt emot! Vill ha en så realistisk bild som möjligt dessutom, är bara inte jätte van vid att måla bilden helt själv från grunden digitalt. Tycker att det är svårare av någon anledning haha. :p
Men tack för tipsen! :)

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Molekylflickan
2014-06-22 16:18
#10

#9 Puh…!

Just på datorn är så svårt också, tycker jag. Har inte kunnat annat än streckgubbar på datorn fram tills för ett halvt år sedan xD

Lycka till med hästen i alla fall ;)

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

[mommo 12]
2014-06-23 10:31
#11

Jag tycker det ser coolt ut utan hovarna.

molam
2014-06-23 17:26
#12

Jag Ritar mycket hästar DOCK Aldrig på Datan då jag endast har Paint på min Data xD Men hästen är Kanska okej, Det ända jag tyckte såg Lite off ut är Halsen Skulle kunna vara längre och "Ståtligare"  Då hästen är ett väldigt ståtligt Djur som gärna Visar upp sig och allt som oftast Skryter väldigt mycket med sin hals ;) Och sedan huvudet lite Bredare när du väl fått halsen "Ståtligare" Möjligvis förmiska Baken lite ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Urhasten
2014-08-27 09:40
#13

Flera månader försent ute, men vill du att jag ska kika på bilden får du gärna lägga upp den igen (bilden visas inte längre av någon konstig anledning).

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

Annons:
Kadoor
2014-08-27 20:54
#14

#13 Märker det! Riktigt irriterande att vissa försvinner… Just nu sitter jag vid skoldatorn så bilden finns inte här, men jag kan försöka komma ihåg att lägga upp den så fort jag sätter mig vid den andra! Det vore väldigt snällt i alla fall. Är inte jätteduktig på anatomin då jag inte har orkat träna så mycket på det(det är bland det tråkigaste jag vet gällande teckning, även om det är viktigt om man vill måla realistiskt hahah) ;)

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Kadoor
2014-08-27 20:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Slänger upp en bild på färgläggningen jag började på! Här ser man lite av formen i alla fall, & efter att jag hade ändrat lite på kroppen. Men jag lägger som sagt upp den andra när jag sätter mig vid den andra datorn, om du tycker att det är lättare att se då. Kommer ju få börja om med den helt.. :(

Edit: Du får gärna komma med tips ang. färgläggningen av bilden också! Hur du tycker det ser ut osv. Du är ju så duktig med det ;) Om du vill och har tid förstås. :)

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Cahira
2014-08-28 00:32
#16

Tycker det blir snyggt! Har haft en häst med denna grova kroppstyp så sa åååh direkt!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: